Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur valde du din hjälm?
You need to log in to create posts and topics.

Rekommenderar också att läsa artikeln Petter länkar till här ovan!!!

Det blir MIPS för mig på kommande hjälmar!

Slutade med att jag köpte ny hjälm i helgen, trots att den inte har mips. Bästa passformen någonsin för mig och visir samt utseende som matchar mina kläder i övrigt fick mig till slut att leta fram plånboken. Riktigt nöjd nu efter ett par turer:

BILD:htt

Jag har

1 Giro Ionos till varmt väder, typ Gran Canaria, svensk högsommar och på vintern när det är kallt så jag kan ha mössa under.
1 Giro Air Attack till lvg tävling och träning.
1 Giro Selector till Tempotävling.

Nina! Rudy finns att köpa på Sportspec, på Mölndalsvägen, där köpte jag min! Skitsnygg och skön, uppfyller alla kreterier! ????

Kanon! Tack! Får bli en vända dit nån dag när jag har tid. 🙂

Då var man ägare till en Giro Savant i svart/vit/röd. Det var den hjälmen med bäst passform som hade ett humant pris.
Jag tänker som så här. Den matchar cykelcrossen i färgerna och det är min favvocykel (har åkt på den idag). Medan jag fortsätter leta ef

Jag köpte också en Giro Savant för ett par veckor sedan eftersom den satt riktigt bra på mitt huvud och den fanns i pippifågelgul färg så man syns så bra som möjligt. Hoppas den tar upp smällar bra också och bygger tillräckligt i sidled så man inte skrapa

Jag har just nu en Giro Atmos och en Giro Air Attack Shield. Den första för träning och den senare för tävling. Den första är bra ventilerad och funkar som all-round hjälm, dvs även på MTB turerna. Den senare valde jag därför att den har lågt luftmotstånd

Jimmy, de andra hjälmarna jag spanat på kostar runt 2000kr... 😮

Sara, den översta hjälmen är ionos

http://www.giro.com/eu_en/products/men/helmets/ionos-17992.html

🙂

Jag valde en snygg premium-hjälm. Och självklart ska den sitta skönt på huvudet. Jag kör med Giro aeon

bild:http://www.giro.com/media/catalog/prod