Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Vid två tillfällen har jag fått rejäl huvudvärk så jag kommit upp över 90 minuters träning. Första gången var jag i gymet och avbröt såklart, men i går var jag ute på långpass o började må allt sämre o sämre , var ju tvungen att ta mig hem igen.... Blev t

Vätskebrist?

Huvudvärk har jag fått av att dricka för lite (tror jag).
Illamående har jag blivit av att dricka för mycket.

Allt är möjligt. 🙂

Jag har för övrigt haft den diametralt motsatta erfarenheten. Dvs jag HAR ont i huvet och ger mig ut och springer och då går det över. (t+)
Där vet jag ju att huvudvärken var spänningsframkallad och att det med största sannolikhet berodde på att blodkärle

Hmmm... Vätskebist tror jag inte, hade fått i mig nästan 1 liter vatten, soppa + te o c vitamin brus innan på dagen ( stack ut vid 14) dock hade jag ingen vätska m mig då jag ute, det var ju Kallt o jag tyckte att jag borde klara mig. Men, magont då???

För mycket vätska? 😉
Vad hade du ÄTIT innan förresten?

Brukar du ha migrän? Jag får det ibland och det utlöses ofta av hård ansträngning, hormoner eller vin. Ang. illamående: jag har mått riktigt illa efter långa lopp som ex. Lidingöloppet, Vasaloppet, Vätternrundan etc. Antagligen för att jag varit helt slut

Vätskebrist tror jag på. Även om det är kallt ute så svettas man, och klär man sig dessutom rätt varmt (behövs ju oftast för vindens skull) så svettas man faktiskt mer på vintern än på sommaren.
Själv så har jag alltid med mig vätska på pass över timmen,

Inte kan det väl vara för mycket vätska? Tror du det? Ja, vad åt jag? En port korngrynsgröt, Havremjölk, blåbär, nötter samt ett ägg. Lunch: stenatsoppa , 2 ägg, 1 apelsin, en bit hårt bröd.....

@Titti- nej, jag brukar inte ha migrän...@ Jonas- Hmmm, det har du rätt i, jag frös lite men, svettades mkt samtidigt!!! Vad brukar du äta på dina långpass?

12