Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Att det är kallt är faktiskt en vanlig orsak till att man just drabbas av vätskebrist.

Det går åt mycket vätska när kroppen både måste värma och fukta torr kalluft innan den skall ner i lungorna. Speciellt om du dessutom är ute och tränar.
Kyla tenderar

För mig kommer frossan först och huvudvärken därefter=vätskebrist. Har lärt mig känna signalerna, frossa i hårbotten efter 75-90min dax att fylla på. Väntar självklart inte till det gått så långt men det är en indikation på att jag felbedömt mitt vätskein

Jag gillar inte att frysa så jag brukar svettas rätt mycket nu på vinterns pass så jag tappar mycket vätska under ett pass. Och detta gäller det att kompensera för på ett eller annat sätt (före, under och/eller efter).

Jag brukar äta lite olika under pas

Ok, det verkar som att de flesta av er tror på vätskebrist. Men, jag är fortfarande väldigt frågande till magont. När jag igår låg i sängen så var det maginfluensa feeling:-(

Jag kan bli dålig i magen efter ett pass eller lopp då jag tagit ut mig rätt mycket.

Ett klassiskt fall av löparmage?

Kanske någon som redan sagt detta, har inte läst igenom alla svar i denna tråd.

Men jag har fått sagt att vid runt 90 minuter så är kroppen rätt tömd på energi, naturligtvis är detta individuellt men på ett ungefär vid den tiden.
Så om du tänker köra ett

du kanske hade en släng av någon maginfluensa, om det var det det kändes som?

12