Quote from Funbeat user on 27 January 2011, 09:16Att det är kallt är faktiskt en vanlig orsak till att man just drabbas av vätskebrist.
Det går åt mycket vätska när kroppen både måste värma och fukta torr kalluft innan den skall ner i lungorna. Speciellt om du dessutom är ute och tränar.
Kyla tenderar
Att det är kallt är faktiskt en vanlig orsak till att man just drabbas av vätskebrist.
Det går åt mycket vätska när kroppen både måste värma och fukta torr kalluft innan den skall ner i lungorna. Speciellt om du dessutom är ute och tränar.
Kyla tenderar
Quote from Funbeat user on 27 January 2011, 09:19För mig kommer frossan först och huvudvärken därefter=vätskebrist. Har lärt mig känna signalerna, frossa i hårbotten efter 75-90min dax att fylla på. Väntar självklart inte till det gått så långt men det är en indikation på att jag felbedömt mitt vätskein
För mig kommer frossan först och huvudvärken därefter=vätskebrist. Har lärt mig känna signalerna, frossa i hårbotten efter 75-90min dax att fylla på. Väntar självklart inte till det gått så långt men det är en indikation på att jag felbedömt mitt vätskein
Quote from Funbeat user on 27 January 2011, 09:22Jag gillar inte att frysa så jag brukar svettas rätt mycket nu på vinterns pass så jag tappar mycket vätska under ett pass. Och detta gäller det att kompensera för på ett eller annat sätt (före, under och/eller efter).
Jag brukar äta lite olika under pas
Jag gillar inte att frysa så jag brukar svettas rätt mycket nu på vinterns pass så jag tappar mycket vätska under ett pass. Och detta gäller det att kompensera för på ett eller annat sätt (före, under och/eller efter).
Jag brukar äta lite olika under pas
Quote from Funbeat user on 27 January 2011, 09:26Ok, det verkar som att de flesta av er tror på vätskebrist. Men, jag är fortfarande väldigt frågande till magont. När jag igår låg i sängen så var det maginfluensa feeling:-(
Ok, det verkar som att de flesta av er tror på vätskebrist. Men, jag är fortfarande väldigt frågande till magont. När jag igår låg i sängen så var det maginfluensa feeling:-(
Quote from Funbeat user on 27 January 2011, 09:30Jag kan bli dålig i magen efter ett pass eller lopp då jag tagit ut mig rätt mycket.
Jag kan bli dålig i magen efter ett pass eller lopp då jag tagit ut mig rätt mycket.
Quote from Funbeat user on 27 January 2011, 10:13Ett klassiskt fall av löparmage?
Ett klassiskt fall av löparmage?
Quote from Funbeat user on 27 January 2011, 10:58Kanske någon som redan sagt detta, har inte läst igenom alla svar i denna tråd.
Men jag har fått sagt att vid runt 90 minuter så är kroppen rätt tömd på energi, naturligtvis är detta individuellt men på ett ungefär vid den tiden.
Så om du tänker köra ett
Kanske någon som redan sagt detta, har inte läst igenom alla svar i denna tråd.
Men jag har fått sagt att vid runt 90 minuter så är kroppen rätt tömd på energi, naturligtvis är detta individuellt men på ett ungefär vid den tiden.
Så om du tänker köra ett
Quote from Funbeat user on 28 January 2011, 09:44du kanske hade en släng av någon maginfluensa, om det var det det kändes som?
du kanske hade en släng av någon maginfluensa, om det var det det kändes som?