Quote from Guest on 30 August 2011, 19:27Som nybliven cykelmotionär blir man lätt nedslagen när man skummar igenom här och ser vad andra presterar, när jag har fullt upp med att stå ut, och än mindre kunna njuta av cykelturen.
Själv upplevde jag för första gången i mitt liv att det gick så pass
Som nybliven cykelmotionär blir man lätt nedslagen när man skummar igenom här och ser vad andra presterar, när jag har fullt upp med att stå ut, och än mindre kunna njuta av cykelturen.
Själv upplevde jag för första gången i mitt liv att det gick så pass
Quote from Funbeat user on 30 August 2011, 19:37Bry dig inte om andras prestationer, mät dina egna framsteg istället.
När snön kom i fjol satte jag dubbdäck på cykeln. Jobbigt var det men också skönt de dagar det var soligt och fint. När våren och de släta däcken åkte på flög jag fram och kände mig oö
Bry dig inte om andras prestationer, mät dina egna framsteg istället.
När snön kom i fjol satte jag dubbdäck på cykeln. Jobbigt var det men också skönt de dagar det var soligt och fint. När våren och de släta däcken åkte på flög jag fram och kände mig oö
Quote from Funbeat user on 30 August 2011, 20:01Håller med Peter S. Jämför dig inte mot andra och träna för att det är kul. Jag började själv cykla våren 2009 och det var ingen njutning i början... 🙂
Cykla regelbundet och öka distansen gradvis så kommer du snart märka framsteg.
Håller med Peter S. Jämför dig inte mot andra och träna för att det är kul. Jag började själv cykla våren 2009 och det var ingen njutning i början... 🙂
Cykla regelbundet och öka distansen gradvis så kommer du snart märka framsteg.
Quote from Funbeat user on 30 August 2011, 20:07Instämmer med bägge ovan, det är en själv man "tävlar" mot o det kommer allt finnas de som är bättre tränade likväl som de som är sämre tränade.
Instämmer med bägge ovan, det är en själv man "tävlar" mot o det kommer allt finnas de som är bättre tränade likväl som de som är sämre tränade.
Quote from Funbeat user on 30 August 2011, 20:07Jeg tenker motsatt. Jamfør og konkurer med/mot andre. Du blir inte særlig bra av å lonke rundt alene.
Finn noen å trene sammen med som er bedre en deg selv.
Jeg tenker motsatt. Jamfør og konkurer med/mot andre. Du blir inte særlig bra av å lonke rundt alene.
Finn noen å trene sammen med som er bedre en deg selv.
Quote from Funbeat user on 30 August 2011, 20:15Hitta en cykelklubb, cykla i grupp är betydligt roligare än cykla solo!!
Och jämför dig bara med andra som är i ungefär samma läge.. att jämföra sig med människor som är flera klasser bättre ger inget!
Hitta en cykelklubb, cykla i grupp är betydligt roligare än cykla solo!!
Och jämför dig bara med andra som är i ungefär samma läge.. att jämföra sig med människor som är flera klasser bättre ger inget!
Quote from Funbeat user on 30 August 2011, 20:16När du har fått upp konditionen lite så kan en pulsklocka med hastighet och kadens vara ett bra komplement. Efterhand som du orkar mer kan du cykla längre och/ eller snabbare utan att pulsen går upp.
Du kan alltså mäta mot dig själv och med hjälp av puls
När du har fått upp konditionen lite så kan en pulsklocka med hastighet och kadens vara ett bra komplement. Efterhand som du orkar mer kan du cykla längre och/ eller snabbare utan att pulsen går upp.
Du kan alltså mäta mot dig själv och med hjälp av puls
Quote from Funbeat user on 31 August 2011, 08:12"när jag ha fullt upp med att stå ut, och än mindre njuta av cykelturen"
Känner du så är jag rädd att du kommer att tröttna. Jag menar att träning bör vara ,åtminstone delvis, lustfylld. Och cykling kan vara helt underbart, jag lovar!
Så försök komma un
"när jag ha fullt upp med att stå ut, och än mindre njuta av cykelturen"
Känner du så är jag rädd att du kommer att tröttna. Jag menar att träning bör vara ,åtminstone delvis, lustfylld. Och cykling kan vara helt underbart, jag lovar!
Så försök komma un
Quote from Funbeat user on 31 August 2011, 13:19Tack alla vänliga människor för era synpunkter och råd!
Jag är ju i den taskiga sitsen att jag är utbildad inom träningslära, biomekanik, fysiologi och fan och hans moster, senast ett par år på Bosön.. Har varit tränare inom flera olika idrotter. Så nog
Tack alla vänliga människor för era synpunkter och råd!
Jag är ju i den taskiga sitsen att jag är utbildad inom träningslära, biomekanik, fysiologi och fan och hans moster, senast ett par år på Bosön.. Har varit tränare inom flera olika idrotter. Så nog
Quote from Funbeat user on 31 August 2011, 13:53Två största höjarna är väl
- nya fina o bra prylar (cykel, kläder, osv)
- trevliga träningspolare - nya eller gamla
Två största höjarna är väl
- nya fina o bra prylar (cykel, kläder, osv)
- trevliga träningspolare - nya eller gamla