Quote from Funbeat user on 31 August 2011, 14:07Apropå att jämföra sig. Några siffror från en träningsrunda säger inte så mycket. Snittfart och sträcka skiljer sig enormt beroende på förutsättningar. Några exempel från min verklighet:
På min jobbcykling har jag som bäst nått 29,1 km/h i veckosnitt. Ja
Apropå att jämföra sig. Några siffror från en träningsrunda säger inte så mycket. Snittfart och sträcka skiljer sig enormt beroende på förutsättningar. Några exempel från min verklighet:
På min jobbcykling har jag som bäst nått 29,1 km/h i veckosnitt. Ja
Quote from Funbeat user on 31 August 2011, 14:27Våga ta det lungt!
Ställ in dig mentalt redan innan passet att du ska ta det lungt och njuta. Ta hjälp av pulsklocka som larmar vid för hög intensitet om du tycker du behöver.
Tittar jag på mig själv så hade/har jag svårt att ta det tillräckligt lungt. Lä
Våga ta det lungt!
Ställ in dig mentalt redan innan passet att du ska ta det lungt och njuta. Ta hjälp av pulsklocka som larmar vid för hög intensitet om du tycker du behöver.
Tittar jag på mig själv så hade/har jag svårt att ta det tillräckligt lungt. Lä
Quote from Funbeat user on 31 August 2011, 14:47Befinner mig i samma situation. Har själv cyklat ca 100 mil i sommar efter att ha försummat konditionsträning i 20 år. Långsamt känns det som man blir någon tiondels snabbare per kilometer och orkar några kilmeter till. Men det jag konstaterat för egen de
Befinner mig i samma situation. Har själv cyklat ca 100 mil i sommar efter att ha försummat konditionsträning i 20 år. Långsamt känns det som man blir någon tiondels snabbare per kilometer och orkar några kilmeter till. Men det jag konstaterat för egen de
Quote from Rasmus Olsson on 31 August 2011, 14:57Fördelen med att vara ny i en sport, är att utvecklingskurvan pekar ganska brant uppåt. Du uppnår resultat ganska snabbt. Efter ett tag känns det som du aldrig blir snabbare eller starkare... Lyckliga du!
Fördelen med att vara ny i en sport, är att utvecklingskurvan pekar ganska brant uppåt. Du uppnår resultat ganska snabbt. Efter ett tag känns det som du aldrig blir snabbare eller starkare... Lyckliga du!
Quote from Pernilla Liljegren on 31 August 2011, 15:09Det där sista ska jag komma ihåg......om jag bara får min cykel snart så kan börja.....
Det där sista ska jag komma ihåg......om jag bara får min cykel snart så kan börja.....
Quote from Funbeat user on 31 August 2011, 15:37Bruse
"Fördelen med att vara ny i en sport, är att utvecklingskurvan pekar ganska brant uppåt. Du uppnår resultat ganska snabbt. Efter ett tag känns det som du aldrig blir snabbare eller starkare..."
Det är då det är dags att köpa ny cykel 😉
Bruse
"Fördelen med att vara ny i en sport, är att utvecklingskurvan pekar ganska brant uppåt. Du uppnår resultat ganska snabbt. Efter ett tag känns det som du aldrig blir snabbare eller starkare..."
Det är då det är dags att köpa ny cykel 😉
Quote from Rasmus Olsson on 31 August 2011, 16:26Conny, nu avslöjar du steg två!
Conny, nu avslöjar du steg två!
Quote from Funbeat user on 31 August 2011, 16:39Nu är ni inne på precis vad jag kämpar emot 🙂 Tror ni inte att jag redan gluttar på möjligheter att bli snabbare utan ansträngning..
Vad jag behöver är snarare Mozart i öronen och en vacker men svag och elakt uthållig kvinna som träningskompis.. Vilken
Nu är ni inne på precis vad jag kämpar emot 🙂 Tror ni inte att jag redan gluttar på möjligheter att bli snabbare utan ansträngning..
Vad jag behöver är snarare Mozart i öronen och en vacker men svag och elakt uthållig kvinna som träningskompis.. Vilken
Quote from Funbeat user on 31 August 2011, 16:44"Nu är ni inne på precis vad jag kämpar emot Tror ni inte att jag redan gluttar på möjligheter att bli snabbare utan ansträngning.."
Det funkar inte, har provat....
(kanske lite snabbare ändå)
Men det är kul och handla nya grejer 😀
"Nu är ni inne på precis vad jag kämpar emot Tror ni inte att jag redan gluttar på möjligheter att bli snabbare utan ansträngning.."
Det funkar inte, har provat....
(kanske lite snabbare ändå)
Men det är kul och handla nya grejer 😀
Quote from Rasmus Olsson on 31 August 2011, 16:48Om inte, så har nya prylar bra placeboeffekt.
Om inte, så har nya prylar bra placeboeffekt.