Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelI början på uppförsbacken..
You need to log in to create posts and topics.

Och angående prylar har du väl sett till att skaffa ett par sköna cykelbyxor som gör sittbesvär till ett minne blott??
Eller kanske lite vana innan men de hjälper till för att slippa få ont och skavsår mm!

niklas, tror vi sitter i ungefär samma sits 🙂

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1070134

Första året jag började cyklade körde jag på en citybike. Medelhastigheten på mina tvåtimmarsrundor var då ca 23-24 km/h. Året efter köpte jag en racer och medelhastigheten på samma rundor gick upp 5 km/h. Nu efter 8 år ligger det ca 5 km högre.
Så konten

Vad var du på Slottsrundan, mer än trött?

Som dom andra säger är det bara dig själv du ska jämföra med. Men ta dig en funderare på vad som gör att du upplever cyklingen som plågsam.
Själv tycker jag det blir lite småtrist att harva runt på asfalt bland bilar och långtradare och ger mig hellre ut

Mina tips. Baserade på egna erfarenheter och högst individuella reflektioner,

- fundera på vad du gillar. Gillar du att träna/göra saker med andra människor eller själv? Utforma träningen så att den passar ditt sätt att vara.

- varför cyklar du? Är det

"Men tävlingsjävulen sitter tryggt på mina axlar, vilket driver mig till ett tempo jag inte borde ha för att kunna njuta. Tror det är mitt största bekymmer."
Det där känner jag igen! Vid 62 års ålder borde jag ha lärt känna mig själv, men jag vill inte in

Själv hade jag också problem med motivationen när jag började cykla på vanlig cykel.
Ont i nacken om jag försökte titta någon annan stans än vägen precis framför mig, ont i svank, back, händer och skuldror.

Efter att jag bytte till liggcykel försvann de