Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag hade vägarna förbi Stockholm i dag och tillbringade ett par timmar med att prova lättviktsraketer. Några kunde jag eliminera, men jag lyckas inte välja mellan följande, som alla sitter som smäck på fossingarna:

Saucony Kinvara
Saucony A3
Adidad Adize

Har köpt ett par Adios nu i höst, tidigare också Asics Hyper Speed.
Premiärlöpte Adiosen i Kistalopet, satt som en strumpa inga problem med dämpningen heller.
Tränar annars i Gel Kayano men blev frälst i Adiosen som jag tycker även är bättre än HyperSpeed

Jag har Saucony A3 och Adidas Adios av de du nämnde och gillar båda. Skulle dock inte rekommendera A3:orna med tanke på att de har ventilationshål på undersidan av sulan. Inte att rekommendera vid blöt väderlek, speciellt inte vid kall och blöt väderlek.

Nu är jag ju nybörjare men råkar ha kört med just Adidas Adizero Adios (342km) och Suacony Kinvara (121km). Adios känns mer som en tävlingssko om man skall springa supersnabbt. Kinvaran är mycket mer gungig och mjuk och go men till följd av skada har jag

Jag är sucker på Saucony generelllt som har passat mig bäst, inklusive A3. Men det är väl dags att pröva något annat igen.

Av ovanstående har jag bara Kinvara - vilket är bland det bästa jag haft! Nike Free Run - är den nära besläktad med Nike Free 3.0 eller 5.0 - vilka jag har och gillade jättebra tills Kinvara kom och tog över första platsen!

Relevant länk
http://www.runblogger.com/2010/07/runbloggers-guide-to-minimalist-running.html

Kinvara, helt klart.

Håller med G-man. Jag har A3, A4 och Kinvara. Gillar både A3 och A4 skarpt - men avgudar muna Kinvara! Jag ska skaffa ett par till att ha på inomhuspaasen i vinter och sedan får dom följa med ut när dom första går i pension. 🙂

Edit: A2 och A3 menar jag

Det kommer nya asfaltsskor från Inov8 i vinter. De verkar intressanta.

Annars kan jag rekomendera Asics Hyperspeed. Funkar att springa asfaltsultra i.

12