Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelIbland blir jag så arg.....
You need to log in to create posts and topics.

12

Racer = inlåst i lägenheten/huset.
Vardagscykel = cykelstället ute (med risk för stöld). Har man rejält garage till sitt hus ska även vardagscykeln vara inlåst i garaget.

Står cykeln ute eller i gemensamma utrymmen får man idag tyvärr räkna med att den b

När jag flyttade in i min förra lägenhet för tio år sedan så möttes jag av ett cykelrum fullt med cyklar utan sadlar. Många hade heller inga styren. När jag flyttade i våras såg det likadant ut. Mina cyklar. Nä dom har egna rum allihopa 🙂

Samma här. Vardagscykel utomhus å landsvägshoj i lägenheten.
Per: Du skriver att "dom har egna rum allihopa". Ok, att ha flera cyklar i lägenhete, men menar du att dom får egna rum dessutom...? Shit vad lyxigt att vara cykel i Elmsäters boende i så fall.

Nja. Lite överdrev jag. De som sitter monterade på en trainer eller ska ut nästa dag står i sportrummet. Resten står i ett vinterbonat uterum/hobbyrum. Och ibland kanske nån hamnar på mellanförvaring i vardagsrummet nån dag tills den hamnar rätt.

Det har

Per: Kan det vara så att cyklarna i källaren saknade sadel och/eller styre för att ägaren hade tagit bort den/dem i syfte att avskräcka någon från att stjäla dem?

Fast kanske inte så troligt om det så likadant ut tio år senare.

En del tar med sadeln när de ställer cykeln det stämmer.
Här: Fincykeln/touringcykeln låst och inlåst i källarförrådet (eget, bakom hänglås) uppgångsdörr, och taggdörr och koddörr ... tillsammans med barncykeln. Ute lutad mot väggen korta stunder, och i

Ta bort snabblåset för sadeln. Välj en torx-skruv, så får du förhoppningsvis ha sadlen kvar. Snabblås på sadel är helt onödigt.
Använd vire genom hjulen.

12