Quote from Funbeat user on 7 June 2007, 16:48Racer = inlåst i lägenheten/huset.
Vardagscykel = cykelstället ute (med risk för stöld). Har man rejält garage till sitt hus ska även vardagscykeln vara inlåst i garaget.Står cykeln ute eller i gemensamma utrymmen får man idag tyvärr räkna med att den b
Racer = inlåst i lägenheten/huset.
Vardagscykel = cykelstället ute (med risk för stöld). Har man rejält garage till sitt hus ska även vardagscykeln vara inlåst i garaget.
Står cykeln ute eller i gemensamma utrymmen får man idag tyvärr räkna med att den b
Quote from Fredrik Närenfors on 7 June 2007, 16:51När jag flyttade in i min förra lägenhet för tio år sedan så möttes jag av ett cykelrum fullt med cyklar utan sadlar. Många hade heller inga styren. När jag flyttade i våras såg det likadant ut. Mina cyklar. Nä dom har egna rum allihopa 🙂
När jag flyttade in i min förra lägenhet för tio år sedan så möttes jag av ett cykelrum fullt med cyklar utan sadlar. Många hade heller inga styren. När jag flyttade i våras såg det likadant ut. Mina cyklar. Nä dom har egna rum allihopa 🙂
Quote from Camilla Maunu on 7 June 2007, 20:13Samma här. Vardagscykel utomhus å landsvägshoj i lägenheten.
Per: Du skriver att "dom har egna rum allihopa". Ok, att ha flera cyklar i lägenhete, men menar du att dom får egna rum dessutom...? Shit vad lyxigt att vara cykel i Elmsäters boende i så fall.
Samma här. Vardagscykel utomhus å landsvägshoj i lägenheten.
Per: Du skriver att "dom har egna rum allihopa". Ok, att ha flera cyklar i lägenhete, men menar du att dom får egna rum dessutom...? Shit vad lyxigt att vara cykel i Elmsäters boende i så fall.
Quote from Fredrik Närenfors on 7 June 2007, 20:20Nja. Lite överdrev jag. De som sitter monterade på en trainer eller ska ut nästa dag står i sportrummet. Resten står i ett vinterbonat uterum/hobbyrum. Och ibland kanske nån hamnar på mellanförvaring i vardagsrummet nån dag tills den hamnar rätt.
Det har
Nja. Lite överdrev jag. De som sitter monterade på en trainer eller ska ut nästa dag står i sportrummet. Resten står i ett vinterbonat uterum/hobbyrum. Och ibland kanske nån hamnar på mellanförvaring i vardagsrummet nån dag tills den hamnar rätt.
Det har
Quote from Amanda Wallin on 7 June 2007, 22:40Per: Kan det vara så att cyklarna i källaren saknade sadel och/eller styre för att ägaren hade tagit bort den/dem i syfte att avskräcka någon från att stjäla dem?
Fast kanske inte så troligt om det så likadant ut tio år senare.
Per: Kan det vara så att cyklarna i källaren saknade sadel och/eller styre för att ägaren hade tagit bort den/dem i syfte att avskräcka någon från att stjäla dem?
Fast kanske inte så troligt om det så likadant ut tio år senare.
Quote from Funbeat user on 8 June 2007, 08:33En del tar med sadeln när de ställer cykeln det stämmer.
Här: Fincykeln/touringcykeln låst och inlåst i källarförrådet (eget, bakom hänglås) uppgångsdörr, och taggdörr och koddörr ... tillsammans med barncykeln. Ute lutad mot väggen korta stunder, och i
En del tar med sadeln när de ställer cykeln det stämmer.
Här: Fincykeln/touringcykeln låst och inlåst i källarförrådet (eget, bakom hänglås) uppgångsdörr, och taggdörr och koddörr ... tillsammans med barncykeln. Ute lutad mot väggen korta stunder, och i
Quote from Anders Wallerstedt on 8 June 2007, 08:45Ta bort snabblåset för sadeln. Välj en torx-skruv, så får du förhoppningsvis ha sadlen kvar. Snabblås på sadel är helt onödigt.
Använd vire genom hjulen.
Ta bort snabblåset för sadeln. Välj en torx-skruv, så får du förhoppningsvis ha sadlen kvar. Snabblås på sadel är helt onödigt.
Använd vire genom hjulen.