Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Det jag har tänkt mig är att jag på min blogg isf skriver inlägg om hur långdistanslöpning påverkar kroppen medicinskt vilket ger en inriktning på min linje (natur natur). Att istälelt för att jag skriver en uppsats om träning och kost inför ett marathon

Att sammanställa fakta som redan finns är inte riktigt samma sak som att själv formulera och lösa ett problem.

När jag gjorde mitt projektarbete hade vi väldigt svårt att förstå att det är skillnad på "att skriva ett arbete" och "att göra ett arbete".

N

varför inte fråga Skånes friidrottsförbund om nån där har en bra idé och kan ge intressant stöd? Eller fråga på http://kunder.olzzon.com/cgi-bin/index_1120.cgi

Hade det inte varit intressant att ta reda på medel-svenskens kost/motionsvanor? Typ intervjuva människor i olika bostadsområden för att få en bild över vad och hur mycket folk tränar- är det någon skillnad mellan folk på landet/i storstan, akademiker, in

Prata med din lärare om din "genomföra/träna inför ett Marathon plan" - för det låter som en utmärkt idé i mina öron! 🙂

Själv gjorde jag mitt projektarbete om höghöjdsträning vilket var ganska mycket praktiskt, vi åkte upp till östersund och prövade på simulerad höghöjdsträning också. Rätt skojigt arbete faktiskt

För loggbok!!

12