Quote from Funbeat user on 5 June 2010, 16:59Man kan ju också göra det för att kolla laktatvärdet direkt i muskeln... men det kanske var det du menade? Högre värde av laktat indikerar ju på fler typII-fibrer...
Men ajj vad ont det måste göra, eller var du så trött att det "knappt kändes"? Smärttrös
Man kan ju också göra det för att kolla laktatvärdet direkt i muskeln... men det kanske var det du menade? Högre värde av laktat indikerar ju på fler typII-fibrer...
Men ajj vad ont det måste göra, eller var du så trött att det "knappt kändes"? Smärttrös
Quote from Funbeat user on 7 June 2010, 11:48Óm det är mig och att ta en muskelbiopsi du syftar på, så nej, det gör inte speciellt ont, du har inga smärtreceptorer på det sättet i muskelvävnaden. Syftet är ju oftast att skiva, färga och räkna muskelfibrer/typer samt kapillärtäthet, så också i mitt f
Óm det är mig och att ta en muskelbiopsi du syftar på, så nej, det gör inte speciellt ont, du har inga smärtreceptorer på det sättet i muskelvävnaden. Syftet är ju oftast att skiva, färga och räkna muskelfibrer/typer samt kapillärtäthet, så också i mitt f