Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningillaluktande träningskor
You need to log in to create posts and topics.

Tips om hur man får bort lukten från träningskorna.
Har ärvt mina illaluktande fötter rån min mor...

Har försökt med flera olika doftsprejer och antiluktkuddar - det fungerar visserligen ett tag men jag tål dem inte, utan får stora infekterade blåsor och

Alkogel funkar ett tag, sen får man spruta i lite nytt...

Om det är så att du har problem med fotsvett i allmänhet så kan jag rekommendera "Absolut Torr" - det fungerade fint för mig när jag testade 🙂

Det här tipset fungerar ju inte så värst på redan inluktade skor, men min rekommendation är att du alltid tvättar fötterna (med tvål och vatten, noga och mellan tårna) och använder rena strumpor i skorna. Alltså, även om du tränar på gymmet senare på dage

Kör dem i tvättmaskinen lite då o då.

Varför har du inte dom på balkongen året runt? Jag tar in mina kvällen innan jag ska ha dom.

Min gamla erfarenhet...som jag skaffat på en massa olika institutioner vad gäller det här problemet har alltid bottnat i att vederbörande har haft en alldeles för känslig näsa..!!!!!!!!!
Har du frågat alla andra om hur vidrigt du luktar...eller törs du in

Jag har heller aldrig tvättat några löparskor hur leriga dom än varit, smuttsen har fått sitta tills den ramlat av utav väder och vind. Spring med flera olika par skor, rena fötter, rena strumpor minskar nog problemet med lukt, kanske har man mer problem

Skönt att man kan skylla på morsan. Det gör jag också...

Låter mina stå ute
ett par timmar efter jag haft dem, luktar ingenting.