Quote from Guest on 6 February 2010, 11:10Jag sneglar lite på triathlon och med en blandning av prestationsångest och beundran noterar jag cykeltider på under 5h ner mot 4:30 vilket motsvarar
ett snitt på 40 km/h(!)Hur är det överhuvudtaget möjligt att köra så fort över IM distansen?
40 knyck
Jag sneglar lite på triathlon och med en blandning av prestationsångest och beundran noterar jag cykeltider på under 5h ner mot 4:30 vilket motsvarar
ett snitt på 40 km/h(!)
Hur är det överhuvudtaget möjligt att köra så fort över IM distansen?
40 knyck
Quote from ellen olsson on 6 February 2010, 11:20Björn Andersson har gjort en del tider under 4h. Han är snabb...
Björn Andersson har gjort en del tider under 4h. Han är snabb...
Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 11:40När det gäller triathleterna så är jag mer impad av de som bränner en halvmara på 1:09 efter 90km cykling (som vinnaren i vm på halv-iron gjorde).
När det gäller triathleterna så är jag mer impad av de som bränner en halvmara på 1:09 efter 90km cykling (som vinnaren i vm på halv-iron gjorde).
Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 12:42Det är lite skillnad på kroppskonstitution på en triathlet versus en cyklist eller löpare med, det finns en del mer krafter att hämta om man tränar rätt.
Och redan på träningsnivå så skiljer elittriathleterna på IM distans ut agnarna från vetet.
Återhämtn
Det är lite skillnad på kroppskonstitution på en triathlet versus en cyklist eller löpare med, det finns en del mer krafter att hämta om man tränar rätt.
Och redan på träningsnivå så skiljer elittriathleterna på IM distans ut agnarna från vetet.
Återhämtn
Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 13:08Kanske svårare för en triatlet att vara bra på bergsetapper än tempolopp. Men visst är det fantastiska löptider för killar som faktiskt inte är 170 långa o väger 60 kilo, utan är mer normalstora
Kanske svårare för en triatlet att vara bra på bergsetapper än tempolopp. Men visst är det fantastiska löptider för killar som faktiskt inte är 170 långa o väger 60 kilo, utan är mer normalstora
Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 14:04Dom intrycken jag fått är att dom kör på platten i relativt lite blåst. Tempocykel mm.
Dom intrycken jag fått är att dom kör på platten i relativt lite blåst. Tempocykel mm.
Quote from ellen olsson on 6 February 2010, 14:50Björn Andersson körde sin vanliga tempohoj på Norseman när han krossade banrekordet...
Björn Andersson körde sin vanliga tempohoj på Norseman när han krossade banrekordet...
Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 15:05Norseman är ju inte precis platt heller...(#)
En av backarna kallas inte "Zombiebacken" för ingenting.
Norseman är ju inte precis platt heller...(#)
En av backarna kallas inte "Zombiebacken" för ingenting.
Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 15:19Björn är bland världens absolut bästa ironman-cyklister. Han är hyfsat konkurrenskraftig som tempo-cyklist på SM. 40km/h på 18mil är helt enkelt inte så tokgalet som det kan låta, om man pratar folk som är tränade för det.
Alistair Brownlee, som vann ITU
Björn är bland världens absolut bästa ironman-cyklister. Han är hyfsat konkurrenskraftig som tempo-cyklist på SM. 40km/h på 18mil är helt enkelt inte så tokgalet som det kan låta, om man pratar folk som är tränade för det.
Alistair Brownlee, som vann ITU
Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 15:36Nu var ju dock inte huvudfrågan ATT eliten klarar av det utan HUR de klarar av det.
Nu var ju dock inte huvudfrågan ATT eliten klarar av det utan HUR de klarar av det.