Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 19:05Nu kanske jag jämför äpplen och päron men mitt intryck är att
40 km/h i snitt under 18 mil följt av ett marathon (plus en simtur) i mina ögon står sig "lite för bra" om man jämför med renodlad cykling;*) Det är trots allt ganska vanligt att linjelopp l
Nu kanske jag jämför äpplen och päron men mitt intryck är att
40 km/h i snitt under 18 mil följt av ett marathon (plus en simtur) i mina ögon står sig "lite för bra" om man jämför med renodlad cykling;
*) Det är trots allt ganska vanligt att linjelopp l
Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 19:11Det jag läst av vad "riktiga" triatleter säger så är det nog så att genomsnittlig proffs-cyklist skulle göra slarvsylta av banrekorden på IM. Om de slapp simma först (och springa).
En tri-cykel tar nog grovt räknat bort lika mkt motstånd som en klunga.
Det jag läst av vad "riktiga" triatleter säger så är det nog så att genomsnittlig proffs-cyklist skulle göra slarvsylta av banrekorden på IM. Om de slapp simma först (och springa).
En tri-cykel tar nog grovt räknat bort lika mkt motstånd som en klunga.
Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 19:211980 kördes GP des Nations på 2:06.
Det är mördande hårt på en tempocykel.
1980 kördes GP des Nations på 2:06.
Det är mördande hårt på en tempocykel.
Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 19:43Många en-dags event stannar även de under 40 i snitt.
Sen vill nog triathlon utövaren ha lite kvar till "maran efter".Men om linje vs triathlon cykel motsvarar ensamcykling vs klunga
skulle det enligt Bäckstedt i så fall motsvara från ca 35 km/h till 4
Många en-dags event stannar även de under 40 i snitt.
Sen vill nog triathlon utövaren ha lite kvar till "maran efter".
Men om linje vs triathlon cykel motsvarar ensamcykling vs klunga
skulle det enligt Bäckstedt i så fall motsvara från ca 35 km/h till 4
Quote from j sollerman on 6 February 2010, 19:50På linjelopp är snitthastigheten inte intressant! Det är placeringar som räknas.
På linjelopp är snitthastigheten inte intressant! Det är placeringar som räknas.
Quote from Lena O on 6 February 2010, 21:10*s* certain people are fantastic at stating the obvious!
*s* certain people are fantastic at stating the obvious!
Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 22:09Vad står IM för?
Vad står IM för?
Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 22:25Iron Man.
Iron Man.
Quote from Funbeat user on 7 February 2010, 05:42Peter:
"Nu kanske jag jämför äpplen och päron men mitt intryck är att
40 km/h i snitt under 18 mil följt av ett marathon (plus en simtur) i mina ögon står sig "lite för bra" om man jämför med renodlad cykling"Vidare är det ju också en ganska radikal ski
Peter:
"Nu kanske jag jämför äpplen och päron men mitt intryck är att
40 km/h i snitt under 18 mil följt av ett marathon (plus en simtur) i mina ögon står sig "lite för bra" om man jämför med renodlad cykling"
Vidare är det ju också en ganska radikal ski
Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 08:56Nu är jag inte nån särskilt erfaren cyklist, men det känns inte rimligt att en tri-cykel jämfört med linjecykel skulle motsvara en klunga i de hastigheterna. Om jag kör 35 km/h en mil på en linjecykel tycker jag det känns mer som kanske 38-39 på tempo. El
Nu är jag inte nån särskilt erfaren cyklist, men det känns inte rimligt att en tri-cykel jämfört med linjecykel skulle motsvara en klunga i de hastigheterna. Om jag kör 35 km/h en mil på en linjecykel tycker jag det känns mer som kanske 38-39 på tempo. El