Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIM Kalmar kontra Köpenhamn
You need to log in to create posts and topics.

Någon som gjort båda tävlingarna och kan väga för- och nackdelar mot varandra?

Jag har bara kört Köpenhamn (i söndags) men kan se några uppenbara fördelar med den framför vad jag hört om Kalmar.
* Simningen går i en skyddad lagun. Risken för vågor borde vara mycket liten - i år var det helt lugnt, möjligen kan det bli lite vågor i n

Fråga http://www.funbeat.se/person/overview.aspx?PersonID=1477 hon dubblerade i fjol (och planerar göra det nästa år också?) 🙂

Sara = Min idol!!! (H:)

fortfarande Ironman.

Vilket som...tror tävlingen blir till vad man gör den till.
Om någon annan säger Kalmar är det bästa som finns, kanske för mig var det inte det bästa. eller tvärtom.

Finns fler IM i hela världen 😉 bara o välja och vraka.

Sebastian frågade mig i ett PM och jag svarade ungefär såhär:

Publiken: är större i Köpenhamn, men för dem är jag bara en av alla andra triathleter. I Kalmar är det många fler vänner och bekanta både som publik och tävlande, och det tycker jag är kanonku

"Jag tror jag kör båda nästa år igen."

Bara hur cool som helst B-)

Men ni som kört IM Köpenhamn (eller när den var Challenge). Vad anser ni om cykelbanan och det faktum att "alla" får punkteringar hela tiden? Det står ju t.om i athlete infon, att det finns flint stones på banan och att det är lätt att få punktering, spec

Jag har inte sett någon övermängd av punkor där, kanske de hade lagt ut någon ny vägbeläggning till i år?

(Ja. Nu är jag anmäld till båda. Om någon undrade.)

Aha, bara lät som det hände många, därför jag blev osäker.

I athlete guide står det:
"We recommend using a solid racing tyre as you may come across flint stones on the roads. Parts of the bike course will be sweeped before the race but expect flint stone