Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelImponerad
You need to log in to create posts and topics.

Det får man av träning. Det gör ont att cykla fort.

Sant. 🙂

Helkåpad liggcykel 2
Halvkåpad liggcykel 1.4
Okåpad liggcykel 1.3
Tempocykel 1.2
Racer 1
CX 0.97
Hybrid 0.8

Ungefär så skulle jag säga 😉

När jag bytte från hybrid till racer så förbättrades inte mina tider aka km/h så där enormt - däremot gick det åt mindre energi från min sida.
Dvs jag var mindre trött efter att ha cyklat samma sträcka på samma tid.
min teknikträning gick sen ut på att om

Hum aldrig gjort den resan utan bara resan från mtb till racer...däremot från en aluminium racer med carbon framgaffel till hel carbon...Det tyckte jag gjorde enorm skillnad...verkligen enorm...vilket jag heller inte trodde...speciellt påvridstyvhet och a

Har samma upplevelser som Magnus att gå från alu till cocos. Kvick och styv cykel.

Största aha-upplevelsen med min kålfiberräser fick jag när jag var uppe och snurrade i Alperna för första gången förra sommaren. Jisses vad bra den var uppför. Där hade absolut både en cross och en hybrid kommit rejält på efterkälken.

Hur cyklarna beter

Att gå från alugaffel till kolfibergaffel är ett avsevärt steg i komfort ...

Jag passade på att skaffa en kolfiber-räser så vad jag förstår på era kommentarer så blev ju mitt steg större mellan alu-hybrid -> kolfiber-räser än om jag hade valt en alu-räser. Inte kanske i hastighet men i komfort och känsla för oj vad den känns bra :

Sedan är ju iofs begreppet Hybrid ganska brett.

Från de som står närmare MTB:n via de som står närmare cirtybiken till de som står närmare racern. Jag kör det sistnämnda (avskalad, med smala däck (28mm) och racerkomponenter) och skulle säga att faktorn d