Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumDANSMATTAImport från Piggelin
You need to log in to create posts and topics.

Försöker få igång ett forum för dansmatteanvändare här på FunBeat så att jag kan få hjälp när min matta anländer från Japan. Inte helt altruistiskt alltså!
I väntan på mattan har jag börjat träna på tangentbordet. Svettigt det med!!

En "mattare" här med!
Trevlig initiativ.
Hoppas din matta kommer snart

...så du slipper ha ont i fingrarna.
;o)

Vad är de för matta du har beställt? En till playstation2? Hoppas den kommer snart iallfall, så du oxå kan upp o dansa lite granna. =)

Jag har beställt en Delux Ignition Dance Mat från http://www.liksang.com.
Den är lite tjockare och stoppad med ett liggunderlagsliknande material.
Dröjer nog ett tag innan den kommer men i går fick jag ialla fall dansa i 2 timmar på ett vanligt dansgolv så helt

Jag köpte också dansmatta på liksang. Har haft den i ca ett år nu.
Jag köpte den i metall på 23 kilo. Jättebra!! Har inte ångrat mig en enda gång. Dock krävdes det lite egna modifieringar innan den blev så super som jag ville.

Min matta är ju då den där standard ver till playstation2. Finns väl på dom flesta leksaksaffärerna. Men den funkar fint den me.

Vi började idag, med vår X-box standard matta - ni som kan detta har ni tips hur man unvikar att få ondt i knän? Det blev mycket stamp och hop, rätt kul var det, men känns inte så bra för knän, så tips mottages gärna - tack

Som nybörjare har man oftast inte lika bra kontroll över sin koordination. Vid stress stampar man hårdare för att det ska bli "rätt" poäng på tv:n.
För att bli bra på att dansa dansmatta försök att jobba bort tänket att man ska stå i mitten ochsedan flyt

Stod oxå i mitten från början och gick tillbaka efter varje pil. Nu gör jag bara de om på nybörjar nivå. Annars så står jag kvar på pilarna. Så jag förstår vad du menade.