Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumDANSMATTAImport från Piggelin
You need to log in to create posts and topics.

*skratt*
Bra att veta att andra förstår vad man menar.

När jag har fingerövat på Stepmania har jag upptäckt att det finns en lååååååååångsträckt pil som betyder att man ska trycka på en pil hela tiden den "finns". Men det går alltså att stå kvar på pilarna även om den inte finns utan att få en straffande elst

Japp, det går jättebra!

Skönt att ha ett proffs som du i gruppen!!

Haha, jag är inget proffs.
Jag har bott i Japan där det kryllar av dansmattor som arkadspel. Jättekul!! Sedan köpte jag en matta hem för att jag fick abstinens när jag inte dansade. Dessutom är det mycket MYCKET billigare att träna på en egen matta först

"dansmattor som arkadspel"
Hur menar du?
Kan man spela vanliga arkadspel på en dansmatta?
Typ springa - hoppa - skjuta spel? (min dröm - Tomb Raider på dansmatta :o)
Bränna pengar?
Du menar att det finns tävlingar med pängar som insatts?
Nu måste du berät

Ehm, du får ursäkta, det måste var jag som uttryckte mig klumpigt. Dansmatta finns som arkadspel, som ni kanske sett om ni besökt några spelhallar. Maskinerna har då inbyggt ljud, ljus och bild och är väldigt tunga och dyra... jag skickar med en bild.
ht

Nu förstår jag vad som väntar mig efter att ha sett videos på
http://www.ddrfreak.com/videos.php
Kolla framförallt in Dumpster Keeper i Lets Groove. Det är attityd som gäller och inte sköndans! Härligt! *skratt*

Nu är den här!
Efter lite meck har jag idag hunnit "dansa" en kortare stund. En del låter var lite väl lätta men när jag höjde nivån lite blev klivet alldeles för stort i svårighetsgrad. Har hittat en lagom låt som jag ska öva på i morgon med både snabba

Vågade dom testa mattan då?? Våra kompisar törs titta på oss, men inte kliva upp själva. Lycka till nu o dansa massor. Ska nog ta en sväng själv snart.