Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Vet inte om någon redan har tagit upp problemet eller om det är p.g.a den här uppdateringen men alla mina diagram blev tomma, både för gamla och nya pass. Den drar bara en kurva för snittpulsen.

Kör forerunner 405 och laddar upp via sporttracks.

Tack för tipset Staffan, skall prova det. Och se om SportTracks kan importera mina gamla pass också.

Edit: Jag lyckas då inte importera löpdatat från klockan till Sporttracks. Jag hittade bara en Suunto-plugin och den verkar bara ta STE-filer från datorn

Vilket är det smidigaste sättet att få ut .hrm-filer från Polar Protrainer?

Ett sätt är att välja Arkiv->Skicka träningsdata via email och sedan öppna upp zip-filen och där få upp .hrm-filen, lägga den nånstans och sedan importera den till funbeat.

Men

Jag fick också problem med min forerunner 405:a i kväll när jag försökte importera från Garmin-enhet. Står bara att den söker efter enhet och att Plugin-version: OK! Garmin-plugin är initialiserad. Sedan händer inget mera. Vet inte om det har med uppdater

"Vilket är det smidigaste sättet att få ut .hrm-filer från Polar Protrainer?"

Titta under inställningar(menynraden) i programmet och gå in under allmänna inställningar titta under fliken Sökvägar, där finns dina filer.

Det kan vara lite kinkigare att hitta dem om du har Windows 7, men de ligger någonstans, i ett dolt bibliotek. Jag sitter på en Mac just nu, men om du inte hittar dem, kan jag ta reda på exakt var de ligger hos mig.

Ahh, där ligger de ju. Tack så mycket!

I Windows 7:

Grymt! Funger hur lätt som helst för mig. Var egentligen ingen nyhet för min gamla garmin, men fick upp ögonen för funktionen när denna tråden kom upp. Fundering: Etapper? Kan man läsa in dem? Kommer man att kunna det? Vore verkligen ännu mer toppen.

Markus: Nu är problemet med diagram för pass importerade från Sporttracks löst.

Bert-inge: Står det bara "Garmin-plugin är initialiserad." eller även "Plugin-version: OK!"?

Är det slut på meddelande sen? Om du använder Internet Explorer - kan du kolla om du har en gul varningstriangel längst ner i statusraden på din webbläsare?