Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej,
jag har en Polar CS500 och den verkar bara kunna exportera .xml-filer genom polarpersonaltrainer.com. Hur kan jag konvertera dessa till en fil som kan läsas in i funbeat?

Någon som vet ett sätt att överföra data från polarpersonaltrainer? Har en RS300 och använder flowlink. Tycks inte finnas någonstans att exportera filer? Om så, dåligt Polar...

Det här e väl fel tråd för denna fråga... men .xml-filer går bra att exportera från personaltrainer.com. Det är inläsningen i funbeat som är utmaningen!
Klicka på "Min träning", välj "Visa: Lista" i träningsvyn (ovanför kalendern, om du har kalendervy). M

Nu har jag lyckats konvertera en xml-fil från CS500 till .hrm-formatet med changemii.com. Firefox krävdes för att köra den siten hos mig. Vid uppladdning till Funbeat får nu även jag felmeddelandet: "Ett okänt fel uppstod när filen skulle läsas in.". Jaha

För alla med polars personaltrainer så hittade jag följande i deras forum.

http://www.37nash8.net/cs500/

Ett litet script som konverterar ppt filer till hrm filer. Enda problemet jga har med dom är att decimal kommer för sent så ett pass på 5 mil blir 5

Kommer vi få in varvtider med importen
Och ännu viktigare..min dyrt införskaffade wattmätare från polar vill jag logga också! :).. Watten alltså

/Christian

Thomas och Christian. Tack för hjälpen!
Det funkar nu klockrent!
Trevlig helg med skön träningsvärk.

Provade att importera några sessions från filer exporterade från garmin connect och det fungerade utmärkt, dom syns i "visa i kalendern" och jag kan titta på data och grafer och så, men jag får inte upp någon data i "visa i diagram" eller i översikten. Gö

Plockar upp en gammal diskussion, men jag har får också "Ett okänt fel uppstod när filen skulle läsas in" när jag försöker läsa in en tcx-fil som är skapad med My tracks på min Andriodtelefon. Om jag kör filen genom programmet TCX converter som jag brukar

Aouch. Uppdaterade min Firefox webläsare till version 4.0 och då fungerar inte importen från min Garmin Forerunner 305 längre:

NS_ERROR_DOM_INDEX_SIZE_ERR: Index or size is negative or greater than the allowed amount
Letar efter enheter...
Plugin-version