Quote from Guest on 22 April 2015, 15:06Är det här ett försenat aprilskämt eller?
http://www.expressen.se/sport/friidrott/kommer-ta-livet-av-stockholm-marathon/För är det på riktigt är det en direkt dålig idé, hur hade de tänkt att minskad konkurrens (för de bästa lär ju inte komma om de inte
Är det här ett försenat aprilskämt eller?
http://www.expressen.se/sport/friidrott/kommer-ta-livet-av-stockholm-marathon/
För är det på riktigt är det en direkt dålig idé, hur hade de tänkt att minskad konkurrens (för de bästa lär ju inte komma om de inte
Quote from Funbeat user on 22 April 2015, 15:16Nja, det var väl inte en så lyckad idé. Det vore väl bättre att ha extra prispengar till de 3 bästa svenska eller nordiska löparna. Annars tror jag Stockholm Marathon blir mycket sämre resultatmässigt. Skulle man sen ångra sej till nästa år är det svårt a
Nja, det var väl inte en så lyckad idé. Det vore väl bättre att ha extra prispengar till de 3 bästa svenska eller nordiska löparna. Annars tror jag Stockholm Marathon blir mycket sämre resultatmässigt. Skulle man sen ångra sej till nästa år är det svårt a
Quote from Funbeat user on 22 April 2015, 15:23Det känns som att någon hade rejäl otur när de tänkte den här gången, och som du säger blir det nog svårt att locka tillbaka eliten när de väl övergett ett lopp.
Är det snålhet eller varför gör de så här?
Det känns som att någon hade rejäl otur när de tänkte den här gången, och som du säger blir det nog svårt att locka tillbaka eliten när de väl övergett ett lopp.
Är det snålhet eller varför gör de så här?
Quote from Funbeat user on 22 April 2015, 17:48En annan tanke slår mig dessutom, är inte det här någon form av diskriminering, i det här fallet på grund av ursprung?
En annan tanke slår mig dessutom, är inte det här någon form av diskriminering, i det här fallet på grund av ursprung?
Quote from Funbeat user on 22 April 2015, 19:01Alla tjej lopp då? Om det är ok att ordna en tjej lopp borde det var ok att lägga ut prispengar till hemmanationen
Det är till mig som en öppet KM alla kan tävla men icke medlem få inte erhålla vinst.
Jag säger inte att det är rätt men där finns gott
Alla tjej lopp då? Om det är ok att ordna en tjej lopp borde det var ok att lägga ut prispengar till hemmanationen
Det är till mig som en öppet KM alla kan tävla men icke medlem få inte erhålla vinst.
Jag säger inte att det är rätt men där finns gott
Quote from Catharina Brattlin on 22 April 2015, 20:01Håller med Ryan ang tjejlopp och diskriminering.
I övrigt så gissar ju jag på att man hoppas på att svenska löpare ska träna mer, och hårdare och kunna mäta sig med utländska löpare om det är pengar med i bilden. För, just prispengarna tror ju iallafall
Håller med Ryan ang tjejlopp och diskriminering.
I övrigt så gissar ju jag på att man hoppas på att svenska löpare ska träna mer, och hårdare och kunna mäta sig med utländska löpare om det är pengar med i bilden. För, just prispengarna tror ju iallafall
Quote from Funbeat user on 22 April 2015, 20:13Ryan, två fel gör inte ett rätt.
Tror det är dödsstöten för Stockholm Marathon.
Ryan, två fel gör inte ett rätt.
Tror det är dödsstöten för Stockholm Marathon.
Quote from Funbeat user on 22 April 2015, 23:36Nå, nu verkar de ha svängt lite:
Citat:
Efter kritiken mot uteblivna prispengar för löpare som inte kommer från Norden har tävlingsledningen uppdaterat hemsidan med informationen att "skulle en löpare som ej ingår i landskampen placera sig bland de sex f
Nå, nu verkar de ha svängt lite:
Citat:
Efter kritiken mot uteblivna prispengar för löpare som inte kommer från Norden har tävlingsledningen uppdaterat hemsidan med informationen att "skulle en löpare som ej ingår i landskampen placera sig bland de sex f
Quote from Funbeat user on 23 April 2015, 00:34På vilket sätt blir nordiska löpare bättre av att få en högre prissumma vid ETT lopp vart annat år som troligtvis inte kommer att locka kvalificerat internationellt motstånd?
På vilket sätt blir nordiska löpare bättre av att få en högre prissumma vid ETT lopp vart annat år som troligtvis inte kommer att locka kvalificerat internationellt motstånd?
Quote from Funbeat user on 23 April 2015, 00:48Östafrikanska professionella löpare reser nog inte på vinst och förlust för enbart små prispengar. De reser på inbjudningar som inkluderar startpengar.
Östafrikanska professionella löpare reser nog inte på vinst och förlust för enbart små prispengar. De reser på inbjudningar som inkluderar startpengar.