Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

De kunde ju haft prispengar öronmärkta för nordiska löpare inbakat i tävlingen så var ju problemet ur världen?

Det var en förbenat bra tanke.
Men de vek sig. (t-)
Tyvärr.

Stockholm Marathon är ett jippo.

Annica.
Hur många segrarnamn kan du komma på utan att fuska i facit?

Utan mediebevakning kommer sponsorerna aldrig att intressera sig för några talanger inom maraton. Atleterna måste kunna försörja sig på sin sport, det gör de inte med lite småslantar varannan maj.

Om det finns något som helst intresse att göra något för

Jo, konkurrens är av godo. Nackdelen är att den inhemska produktionen av marathonlöpare (om uttrycket tillåts) inte är meningsfull i den globala konkurrensen. Då är frågan om man ska lägga skyddstullar för att stödja den inhemska produktionen tills den är

Vad synd att de inte kom på den gyllene medelvägen först, då hade antagligen tilltaget att instifta en ny tävling i tävlingen hyllats och firats istället.

Jag vill minnas att jag för några år sedan tog del av en eldig diskussion om en löparklubb i Sverige som var registrerad under Friidrottsförbundet men som arrangörer av tävlingar (FiF-sanktionerade) vägrade låta delta i loppen. Knorren var att klubben i f

Anledningen till att de inte var välkomna var såvitt jag minns problem med att saker hade försvunnit från arrangörerna som sen kunde spåras till klubben. Efter att de hade fått besked att de därefter inte var välkomna haglade anklagelserna om rasism och d

OK. Jag hade minst sagt dåligt minne. Men jag stödjer de fiktiva omständigheterna kring mittt fiktiva fall 🙂

Staden lät sig inte blidkas av kovändningen.

"I början av maj meddelade vd:n på Stockholm business region Olle Zetterberg att han lagt ett förslag till styrelsen att det bidrag på 200.000 kronor som tidigare beviljats skulle dras tillbaka, och på tisdags

12