Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Importerade två pass från min Garmin FR 305 ikväll, men kartan/rundan kommer inte in. Allt annat, tid, mellantider o.s.v. kommer med. Har provat på två olika datorer med samma resultat. När jag tittar på historik i klockan, visa på karta så ser jag rundan

Samma problem från min Garmin 310 ikväll ingen karta kom med. Provade att ladda upp till Garmin Connect och där visas kartan. Exporterade tcx-filen från GC och importerade men inte heller då kom kartan med.

Min 305 gav upp för isomras efter lång trogen tjänst, men nu har jag en 610 och det r i alla fall inte klockberoende. Mina rundor/kartor dyker heller inte upp. Jag importerade dem från Garmin, funkar inte heller. Men de syns i Garmin Connect.

Verkar alltså vara något tekniskt problem med funbeat-siten. Kanske något som hänt i samband med deras jobb att få Garmin connect att fungera. Hoppas webmaster läser detta eller hur gör man en felanmälan???

Funkar inte idag heller så jag har skickat ett mejl till support@funbeat.se

Verkar vara ett selektivt problem. Importerade ett pass från Connect igår från min 610 och där kom kartan med.

Testade nyss med gårdagens tcx-fil samma fel.

@Christian vilken tid laddade du upp, kanske något som uppstod på kvällen?

Laddade upp den runt 19.00. Plus minus några minuter.

Fortfarande fel. Kartan kommer inte med. Testade nyss.

Samma med min Garmin Forerunner 910XT.

Ville jag koppla en gammal runda till passet så är det möjligt om jag kryssar BORT Karta/runda under "Öppna fler fält..." i stället för tvärt om, som det skall vara och har funkat tidigare.

Så helt klart någon nyti