Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har sett några med samma fenomen, dock inte jag själv. Tror det var vid en cykeltunnel som gpsen trodde att den var vid ekvatorn - kan det vara GPS-koordinater 0 (noll) där?

Har samma problem med kartor med min Forerunner 610. Importerar också via TCX-fil.

Jag har zoomat på dom "konstiga" rundorna och det verkar vara som du Hasse Broomé skrev vid en del undergångar att den gör en avstickare till ekvatorn. Men det sker inte varje gång man passerar en. @

Jag har också detta problem med att det visar bara ett rakt streck från min hempunkt och ned till ekvatorn utanför Nigeria. Har en Forerunner 310XT, och exporterar/importerar TCX-filer med Garmin Express. Varit så i några veckor nu. Även sträckan blir fel

Hur ser era tcx filer ut då? Det verkar ju vara en gemensam nämnare att ni har exporterat ut tcx filer från Garmin Express, så då är det väl logiskt att försöka se hur de ser ut.

Öppnar man Tcx-filen så är det ju bara en massa siffror i en lång radda. Är inte lätt att se om något är fel. Första gången detta inträffade var den 20/7, och jag gjorde exakt lika dant då som jag alltid har gjort, och som har fungerat perfekt i många år.

Kan väl tillägga att sist jag la in ett pass, gjorde jag enligt följande:
Importera, valde då att istället för en TCX-fil, köra
"Läs in från Garmin Connect". Kopiera och spara. All data ser nu rätt ut, men jag får inte med några diagram på puls, hastigh

FunBeat support har nu laddat upp en fix som har rättat till mina rundor. Vet inte om detta måste göras för var och en eller om det rättar till det för alla. Er det fortfarande fel på kartbilden skicka en mail till support.

Provade att importera idag igen. Nu har det fungerat några ggr igen!!
Kanon. Jag har inte haft kontakt med support.

Nu har mina rundor börjat visa fel igen. Suck!!!!!