Quote from Funbeat user on 23 August 2009, 18:04Ja, jag skulle nog ge dig samma råd som Sylvia, stödstrumpor är bra i det läget. Du kommer säkert märka att du inte är lika trött i benen.
Ja, jag skulle nog ge dig samma råd som Sylvia, stödstrumpor är bra i det läget. Du kommer säkert märka att du inte är lika trött i benen.
Quote from Funbeat user on 23 August 2009, 18:37Stöd strumpor får det bli! Bävar dock för hur varmt det kommer att bli! Går vanligtvis barfota i sandalerna året runt, och har mest bara strumpor när jag leder mina pass.
Och så det där med storleken; man ska ju gå efter vrist och vad och då är jag uppe i
Stöd strumpor får det bli! Bävar dock för hur varmt det kommer att bli! Går vanligtvis barfota i sandalerna året runt, och har mest bara strumpor när jag leder mina pass.
Och så det där med storleken; man ska ju gå efter vrist och vad och då är jag uppe i
Quote from Funbeat user on 23 August 2009, 21:17Be om hjälp så mäter personalen alla dina mått. Apoteket har Mabs som är billigare och Jobst Travel socks som är dyrare men jattetunna i bomull och har superkvalitet.
Det finns en megalång tråd här på FB också, sök på "kompressionsstrumpor"...
Be om hjälp så mäter personalen alla dina mått. Apoteket har Mabs som är billigare och Jobst Travel socks som är dyrare men jattetunna i bomull och har superkvalitet.
Det finns en megalång tråd här på FB också, sök på "kompressionsstrumpor"...
Quote from Olof Robertson on 24 August 2009, 10:09Susanne, jag använder stödstrumpor dagligen, all vaken tid så tt som, har fel på lymfan. Jag har använt de i snart 10 år, och man vänjer sig. Tycker inte det är särskilt varmt längre =) Är iofs inte van vid nåt annat, men som sagt, man vänjer sig! Och det
Susanne, jag använder stödstrumpor dagligen, all vaken tid så tt som, har fel på lymfan. Jag har använt de i snart 10 år, och man vänjer sig. Tycker inte det är särskilt varmt längre =) Är iofs inte van vid nåt annat, men som sagt, man vänjer sig! Och det
Quote from Funbeat user on 24 August 2009, 15:21Men personalen kan inte mäta måtten eftersom att de ska mätas på mornen innan man hunnit upp å röra sig, innan benen börjar svullna som de gör automatiskt när man är uppe å går. Det är inte svårt, ta reda på vilka mått som behövs innan å sen så är det bar
Men personalen kan inte mäta måtten eftersom att de ska mätas på mornen innan man hunnit upp å röra sig, innan benen börjar svullna som de gör automatiskt när man är uppe å går. Det är inte svårt, ta reda på vilka mått som behövs innan å sen så är det bar
Quote from Funbeat user on 24 August 2009, 20:41Nu velar jag lite.... Var hos "min" massageterapeut idag och nämnde det hela lite i förbigående (går främst dit för problem med nacke /bröstrygg) när han kommenterade hur mycket jag supinerade i fötterna. Han gjorde en del tester och konstaterade att en d
Nu velar jag lite.... Var hos "min" massageterapeut idag och nämnde det hela lite i förbigående (går främst dit för problem med nacke /bröstrygg) när han kommenterade hur mycket jag supinerade i fötterna. Han gjorde en del tester och konstaterade att en d