Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningIngen stressfraktur, väl?
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej! Har en lite obehaglig smärta i mellanfoten som jag inte gillar. Halkade för tre veckor sen på lite gräs/lera när jag var ute och sprang och vrickade väl till foten lite lätt, dock inget som har hindrat mig varken på det passet eller senare men det är

Sök doktor.

Låter lite liknande det jag fått.
Inflammation i en sena, ev också muskelfäste eller nåt mer i foten. Väntar på att få komma till magnetröntgen just nu.
Det är en sena som fäster under foten går upp på utsidan av foten en bit och sedan baktåt, liksom rund

Om du kan komma åt att trycka på alla fotens ben, och det på inget ställe gör ont där du trycker, lokaliserat till en kronas-femkronas storlek, så är det förmodligen inte en stressfraktur. (Förmodligen.) Skulle det vara en stressfraktur, så är mitt råd at

Ja, jag tycker som en tok och det gör inte ont. Ska väl ändå gå och höra vad en läkare säger. Jobba måste jag väl göra i vilket fall så sitta i soffan i sex veckor blir svårt...

Har nu varit hos läkare som väl inte sa så hemskt mycket. Kände på foten, inte varmt. Tittade på foten, inte svullet, möjligtvis lite. Klämde på foten, inte ont. Det var tydligen inte en inflammation men kan vara början till en stressfraktur, dock inget a

Ja

om du har "halkat till" och skadat dig så lär det knappast vara en stressfraktur. de uppstår när man överanstränger sig. i ditt fall kommer skadan från "yttre våld", inte slitage.

Andreas, jag tycker det verkar rimligast också. Men det verkar ju inte vara så många som är på min linje. Tycker läkarens rekommendation (inlägg+stabila skor) känns som en slentrianrekommendation eftersom han inte frågade om jag t.ex. ökat träningen, bytt

det är ju inte helt uteslutet med stressfraktur, om du tränat väldigt enformigt och mycket. kan bara vara en tillfällighet att smärtan började precis när du skadade dig. läkare som inte är idrottsläkare ska vara försiktiga med att uttala sig om idrottsska

12