Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningIngen stressfraktur, väl?
You need to log in to create posts and topics.

12

Snarare lite men varierat...

jag har en yngre klubbkompis som fick en stressfraktur i somras, men då hade han tränat extremt enformig löpträning, mycket på framfoten, i uppåt ett halvår.

(Extremt) enformig löpträning, hårda underlag (= asfalt, löpband, välanvända grusvägar) = One Way Ticket To Stressfrukturer.

Nej, det är inte stressfraktur

Nej, eftersom Ali menar att han inte lyckas åstadkomma nån lokaliserad smärta genom att trycka och klämma på foten, så är detta ganska säkert inte en stressfraktur.

Ail, jag tycker det verkar vara en idé att träna upp foten.
För några år sedan fick jag jätteont i ena foten ungefär mellan lilltån och nästa. Det gjorde värst ont när jag satt stilla. När jag var till min läkare sa han att jag var plattfot i den främre t

Nej, att träna fötterna är väl aldrig fel egentligen och nåt man egentligen borde göra mer. Det är ju oftast lätta övningar att göra var som helst och när som helst.

Anders Gärderud (kräver ingen närmare presentation) rekommenderar 100 vadhävningar/dag. Passar bra när man borstar tänderna på kvällen, alt. ser på TV.

Bra är att lägga till 100 omvända vadhävningar (vet inte vad man ska kalla dem), på ett sådant sätt at

12