Quote from Guest on 15 June 2012, 12:51Ett antal tävlingsarrangörer skulle nog gärna vilja använda sig av chips.
Med för få startande blir det tokdyrt.Om då ett antal arrangörer går ihop och kanske dessutom kan få andra arrangörer att använda sig av systemet så skall det inte ta många tävl
Ett antal tävlingsarrangörer skulle nog gärna vilja använda sig av chips.
Med för få startande blir det tokdyrt.
Om då ett antal arrangörer går ihop och kanske dessutom kan få andra arrangörer att använda sig av systemet så skall det inte ta många tävl
Quote from Funbeat user on 15 June 2012, 13:01Väljer man rätt system behövs inga engångschips.
Det hade ju varit kul om man kunde bestämma sig för en enhetlig typ av chips och faktiskt återanvända dem.
För väldigt länge sedan kunde man köpa sitt "champion-chip"-chip vid t.ex. Berlin Marathon för
Väljer man rätt system behövs inga engångschips.
Det hade ju varit kul om man kunde bestämma sig för en enhetlig typ av chips och faktiskt återanvända dem.
För väldigt länge sedan kunde man köpa sitt "champion-chip"-chip vid t.ex. Berlin Marathon för
Quote from Funbeat user on 15 June 2012, 13:08Bra med synpunkter.
Chips som kan återanvändas är dock svindyra fortfarande.
De lär säkert prissänkas.För ca. 15 år sedan köpte jag ett chips med Disney-logo för deras Marathon.
Visade upp det minst 5 år. Varit där 11 gånger.
Nobben. Det var enklare
Bra med synpunkter.
Chips som kan återanvändas är dock svindyra fortfarande.
De lär säkert prissänkas.
För ca. 15 år sedan köpte jag ett chips med Disney-logo för deras Marathon.
Visade upp det minst 5 år. Varit där 11 gånger.
Nobben. Det var enklare
Quote from Funbeat user on 15 June 2012, 13:52Men i dagens RFID-täta land borde chips vara billigt som tusan. Max 10 spänn för ett återanvändningsbart chip. Hade jag vetat hur, hade jag lagt tid på att bygga ett eget system. Problemet är kollisioner, man måste ha ett rfid-system som stödjer multipla
Men i dagens RFID-täta land borde chips vara billigt som tusan. Max 10 spänn för ett återanvändningsbart chip. Hade jag vetat hur, hade jag lagt tid på att bygga ett eget system. Problemet är kollisioner, man måste ha ett rfid-system som stödjer multipla
Quote from Funbeat user on 15 June 2012, 14:22Sprang en liten tävling i Råda,ett kanonlopp i mitt tycke. De hade hyrt ett system som används vid skidtävlingar. Anmälningsavgiften var 250 spänn med altt vad det innerbär. Vi var totalt 42 på banan,men kanske 30 chip som användes. Sumeringen är att det
Sprang en liten tävling i Råda,ett kanonlopp i mitt tycke. De hade hyrt ett system som används vid skidtävlingar. Anmälningsavgiften var 250 spänn med altt vad det innerbär. Vi var totalt 42 på banan,men kanske 30 chip som användes. Sumeringen är att det
Quote from Funbeat user on 15 June 2012, 16:24Om någon kan påvisa att det finns en reell efterfrågan skulle det enligt all logik och marknadsekonomi vara någon/några som investerar i ett dylikt system för uthyrning. 50 000kr är inte en fantastiskt stor summa vilken inte borde vara allt för svår att s
Om någon kan påvisa att det finns en reell efterfrågan skulle det enligt all logik och marknadsekonomi vara någon/några som investerar i ett dylikt system för uthyrning. 50 000kr är inte en fantastiskt stor summa vilken inte borde vara allt för svår att s
Quote from Funbeat user on 15 June 2012, 23:4350 000 kronor är bara pengar. Systemet ska hanteras också. Nämnda Peter och Reima har lagt ner åtskilliga (massor för att vara exakt!) timmar av sin fritid för att tillhandahålla ett välfungerande tidtagningssystem på många tävlingar. El och datorer, skri
50 000 kronor är bara pengar. Systemet ska hanteras också. Nämnda Peter och Reima har lagt ner åtskilliga (massor för att vara exakt!) timmar av sin fritid för att tillhandahålla ett välfungerande tidtagningssystem på många tävlingar. El och datorer, skri
Quote from Funbeat user on 16 June 2012, 06:05Det bästa vore väl ett system som små arrrangörer kunde hyra/låna och som va så enkelt att använda att det kunde skötas av "vem som helst". Problemet är nog som någon var inne på att de små arrangörerna inte pratar tillräckligt med varandra, vad gäller de
Det bästa vore väl ett system som små arrrangörer kunde hyra/låna och som va så enkelt att använda att det kunde skötas av "vem som helst". Problemet är nog som någon var inne på att de små arrangörerna inte pratar tillräckligt med varandra, vad gäller de
Quote from Funbeat user on 16 June 2012, 08:49Lena har bra men jobbiga synpunkter.
Fullt så gräsligt är det inte.
Var själv med och "lärde" mig systemet hemma hos Reima.
Min son var också där.
Allt får plats i en vanlig bil.
Störst plats tar mattan.Det system som nu finns är baserat på passage
Lena har bra men jobbiga synpunkter.
Fullt så gräsligt är det inte.
Var själv med och "lärde" mig systemet hemma hos Reima.
Min son var också där.
Allt får plats i en vanlig bil.
Störst plats tar mattan.
Det system som nu finns är baserat på passage
Quote from Funbeat user on 16 June 2012, 09:28Jo, men bara att ha tiden att köra runt systemet är en trång sektor. Faktiskt. Oavsett om det får plats i en bl.
Jo, men bara att ha tiden att köra runt systemet är en trång sektor. Faktiskt. Oavsett om det får plats i en bl.