Quote from Funbeat user on 28 November 2009, 20:45Inte svar på din fråga men...
Man kan styrketräna fötter och underben och slippa inlägg helt och hållet. Jag är på d väg. Inte riktigt framme än men jag märker skillnad och kan gå barfota oftare och oftare. Jag springer t.o.m. barfota eller i five finger
Inte svar på din fråga men...
Man kan styrketräna fötter och underben och slippa inlägg helt och hållet. Jag är på d väg. Inte riktigt framme än men jag märker skillnad och kan gå barfota oftare och oftare. Jag springer t.o.m. barfota eller i five finger
Quote from Funbeat user on 1 December 2009, 19:26Jag har ju fått klart för mig att min pronation orsakade ett löparknä. Att som student lägga över tusenlappen på ett par skor svider - och då är pronationen bara "nästan" åtgärdad. Inlägg skall ju tydligen göra saken bättre, men så mycket pengar har jag h
Jag har ju fått klart för mig att min pronation orsakade ett löparknä. Att som student lägga över tusenlappen på ett par skor svider - och då är pronationen bara "nästan" åtgärdad. Inlägg skall ju tydligen göra saken bättre, men så mycket pengar har jag h
Quote from Funbeat user on 1 December 2009, 22:59Är du säker på att pronationen orsakade löparknät? Själv pronerar jag men har i hela mitt sprungit med neutrala skor utan problem. Först när jag av i våras började med skor för pronation fick jag problem med löparknä. Det var försöken att korrigera pronat
Är du säker på att pronationen orsakade löparknät? Själv pronerar jag men har i hela mitt sprungit med neutrala skor utan problem. Först när jag av i våras började med skor för pronation fick jag problem med löparknä. Det var försöken att korrigera pronat
Quote from Funbeat user on 2 December 2009, 23:56Inte alls säker på att det är pronationen, men får lita på löplabbet för tillfället. Har uteslutande tränat i neutrala skor och tyckt att det är perfekt. Det var inte det i sig - utan övergången till bara asfalt och alltför slarvig träning inför lidingö s
Inte alls säker på att det är pronationen, men får lita på löplabbet för tillfället. Har uteslutande tränat i neutrala skor och tyckt att det är perfekt. Det var inte det i sig - utan övergången till bara asfalt och alltför slarvig träning inför lidingö s
Quote from Funbeat user on 3 December 2009, 12:41Om du kan få en remiss från en läkare att du behöver inlägg så kostar det inte så mycket, typ 300-400kr.
Om du kan få en remiss från en läkare att du behöver inlägg så kostar det inte så mycket, typ 300-400kr.
Quote from Funbeat user on 7 December 2009, 23:00Kanske nåt att prata med sjukgymnasten om. Skall kolla upp det.
Kanske nåt att prata med sjukgymnasten om. Skall kolla upp det.
Quote from Funbeat user on 8 December 2009, 08:47Jag har hört ryktas om att man inte kan få inlägg på remiss längre - eller att det är väldigt svårt i alla fall. Men det kan vara falska sådana...
Jag har hört ryktas om att man inte kan få inlägg på remiss längre - eller att det är väldigt svårt i alla fall. Men det kan vara falska sådana...
Quote from Funbeat user on 8 December 2009, 12:24Jag fick på remiss förra veckan. 400 per par.
Jag fick på remiss förra veckan. 400 per par.
Quote from Funbeat user on 8 December 2009, 20:35Jippi - falskt rykte alltså! (t+)
Räckte "jag vill kunna springa" som skäl eller har du problem i vardagen utan dina inlägg Maria?
Jippi - falskt rykte alltså! (t+)
Räckte "jag vill kunna springa" som skäl eller har du problem i vardagen utan dina inlägg Maria?
Quote from Funbeat user on 8 December 2009, 21:27Det började förra året med löparknä. Sedan en seriös VC-läkare, som tog mina problem på allvar och skickade mig på vanlig rtg och en MR och sedan remiss till privat spec. ortoped. När jag kom till den senare hade jag redan diagnostiserat mitt problem och
Det började förra året med löparknä. Sedan en seriös VC-läkare, som tog mina problem på allvar och skickade mig på vanlig rtg och en MR och sedan remiss till privat spec. ortoped. När jag kom till den senare hade jag redan diagnostiserat mitt problem och