Quote from Guest on 30 December 2008, 12:42Någon som varit ute i Vena-, Karlslund- eller Markaspåret på sistone? Hur ser det ut, halt, snöigt?
Någon som varit ute i Vena-, Karlslund- eller Markaspåret på sistone? Hur ser det ut, halt, snöigt?
Quote from Magnus Gelang on 30 December 2008, 12:52Har inte varit där, men rimligtvis borde det inte vara snöigt iallafall. Jag bor ju utanför Örebro och här i skogarna var det inte mycket kvar på marken då det töade sist. Is-lager kan det nog vara däremot om inte solen kommit åt, vi har en hel del is kva
Har inte varit där, men rimligtvis borde det inte vara snöigt iallafall. Jag bor ju utanför Örebro och här i skogarna var det inte mycket kvar på marken då det töade sist. Is-lager kan det nog vara däremot om inte solen kommit åt, vi har en hel del is kva
Quote from Funbeat user on 30 December 2008, 12:59Har hållt mig till vägar senaste tiden, för en dryg månad sedan var jag i Karlslund och på 10km spåret var det sjöblött mellan 5-7km så där behövs det nog långfärdsskridskör för att ta sig fram nu när det blivit kallt.
Men, jag var ute och gick i lördags
Har hållt mig till vägar senaste tiden, för en dryg månad sedan var jag i Karlslund och på 10km spåret var det sjöblött mellan 5-7km så där behövs det nog långfärdsskridskör för att ta sig fram nu när det blivit kallt.
Men, jag var ute och gick i lördags
Quote from Funbeat user on 30 December 2008, 13:03Brukar hålla till i Vena annars, men finns det uppmärkta slingor runt Rynningeviken alltså?
Brukar hålla till i Vena annars, men finns det uppmärkta slingor runt Rynningeviken alltså?
Quote from Funbeat user on 30 December 2008, 13:06Tyvärr tror jag inte de är uppmärkta (jag har aldrig sett några märkningar de gånger jag varit där), men om inte jag kommer ihåg fel så finns det kartor i Naturens hus över vilka rundor som finns och hur långa de är
Tyvärr tror jag inte de är uppmärkta (jag har aldrig sett några märkningar de gånger jag varit där), men om inte jag kommer ihåg fel så finns det kartor i Naturens hus över vilka rundor som finns och hur långa de är
Quote from Funbeat user on 30 December 2008, 13:08Vena blir ju lite tjatigt i längden eftersom det bara är 3 km runt, får våga mig över vägen till viken helt enkelt.:-)
Vena blir ju lite tjatigt i längden eftersom det bara är 3 km runt, får våga mig över vägen till viken helt enkelt.:-)
Quote from Funbeat user on 30 December 2008, 13:16Friskt vågat häflten vunnet 🙂
Om du ger dig ut där så rapportera gärna hur det var så man vet om det värt att ta sig dit för en löptur.
Friskt vågat häflten vunnet 🙂
Om du ger dig ut där så rapportera gärna hur det var så man vet om det värt att ta sig dit för en löptur.
Quote from Funbeat user on 30 December 2008, 13:18blir nog en nyårstur i Vena, men bävar för träningsvärken som kommer som ett brev på posten när man slarvat lääääänge.... men det är bara att bita i det sura äpplet. Återkommer med rapport!
blir nog en nyårstur i Vena, men bävar för träningsvärken som kommer som ett brev på posten när man slarvat lääääänge.... men det är bara att bita i det sura äpplet. Återkommer med rapport!
Quote from Funbeat user on 30 December 2008, 16:10Många år sedan jag flyttade från Örebro, men Vena har väl fortfarande kontakt med Lillåspåret om man vill få lite mer distans?
Dessutom är det ju väldigt trevligt och lättsprunget i det där nyanlagda området bakom Norra Kyrkogården - provade det i höstas.
Många år sedan jag flyttade från Örebro, men Vena har väl fortfarande kontakt med Lillåspåret om man vill få lite mer distans?
Dessutom är det ju väldigt trevligt och lättsprunget i det där nyanlagda området bakom Norra Kyrkogården - provade det i höstas.
Quote from Funbeat user on 30 December 2008, 18:38Ja, efter ca 1,5 km i Vena kan man springa över till Lillåspåret, runt en slinga och sen tillbaka till Vena. Det blir en bra, men ganska backig mil (iaf för min smak...). Venaspåret är annars lagom platt för min "form" med sina typ 3 backar 🙂
Ja, efter ca 1,5 km i Vena kan man springa över till Lillåspåret, runt en slinga och sen tillbaka till Vena. Det blir en bra, men ganska backig mil (iaf för min smak...). Venaspåret är annars lagom platt för min "form" med sina typ 3 backar 🙂