Quote from Guest on 29 June 2010, 11:39Hej!
Snart semester (H) .... har ni tips om bra, inspirerande tdiningar, böcker, bloggar mm som handlar om löpning.
/AnnaPanna
Hej!
Snart semester (H) .... har ni tips om bra, inspirerande tdiningar, böcker, bloggar mm som handlar om löpning.
/AnnaPanna
Quote from Funbeat user on 29 June 2010, 11:49Ludvig Rasmusson (tror jag han heter, annars är han krönikör i godmorgon världen) har skrivit en ganska mysig bok om löpning. Den är gammal och mycket av det han skriver är inte sant längre, men den är ändå mysig, lite filosofisk sådär. Det är mitt tips.
Ludvig Rasmusson (tror jag han heter, annars är han krönikör i godmorgon världen) har skrivit en ganska mysig bok om löpning. Den är gammal och mycket av det han skriver är inte sant längre, men den är ändå mysig, lite filosofisk sådär. Det är mitt tips.
Quote from Funbeat user on 29 June 2010, 12:41Lästips finns det hur mycket av, både på nätet och i bok- och tidningsform.
När jag började springa, eller höll på som mest, så läste jag alla svenska löptidningar som fanns. Det var Jogging och Springtime. Jag samlade på dem under många år. När det blev
Lästips finns det hur mycket av, både på nätet och i bok- och tidningsform.
När jag började springa, eller höll på som mest, så läste jag alla svenska löptidningar som fanns. Det var Jogging och Springtime. Jag samlade på dem under många år. När det blev
Quote from Funbeat user on 29 June 2010, 13:32Om du inte läst Born to run tycker jag det är en självklar rekommendation. Mumma för en löparnörd, men jag tror till och med att den som inte är ett dugg intresserad av löpning kan uppskatta den.
Om du inte läst Born to run tycker jag det är en självklar rekommendation. Mumma för en löparnörd, men jag tror till och med att den som inte är ett dugg intresserad av löpning kan uppskatta den.
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 09:26Visste inte att det fanns en film om/från Badwater - den skall införskaffas omgående.
Som posten ovan föreslår även jag "Born to run". Den är oerhört lättläst och flyter på många sätt som en roman men är samtidigt, iaf enligt mig, extremt inspirerande. H
Visste inte att det fanns en film om/från Badwater - den skall införskaffas omgående.
Som posten ovan föreslår även jag "Born to run". Den är oerhört lättläst och flyter på många sätt som en roman men är samtidigt, iaf enligt mig, extremt inspirerande. H
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 09:45aha då lägger jag till den boken till sommarläsning....Born to Run även om jag tänker på låten när jag hör titeln.
aha då lägger jag till den boken till sommarläsning....Born to Run även om jag tänker på låten när jag hör titeln.
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 10:07Tack för alla tips!! (t+)
/AnnaPanna
Tack för alla tips!! (t+)
/AnnaPanna
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 10:44Jag tyckte Born to run var virrig, dålig, värdelös... så jag gav upp. Sen tog jag tag i den igen och upptäckte att den var underbar 🙂
Jag tyckte Born to run var virrig, dålig, värdelös... så jag gav upp. Sen tog jag tag i den igen och upptäckte att den var underbar 🙂
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 14:08Min hand i luften.
Jag hade aldrig ens tänkt tanken att springa längre än marathon innan jag läste BTR, nu är det definitivt en lockande tanke. Men det får nog vänta ett par år, tills barnen blivit lite större och självgående, för längre sträckor kräver
Min hand i luften.
Jag hade aldrig ens tänkt tanken att springa längre än marathon innan jag läste BTR, nu är det definitivt en lockande tanke. Men det får nog vänta ett par år, tills barnen blivit lite större och självgående, för längre sträckor kräver
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 14:56Tomas, längre sträckor kräver inte mer mil. Ofta släpper man på prestationskraven om man går från mara till ultra och blir en livsnjutare istället. Min egen erfarenhet iallafall.
Tomas, längre sträckor kräver inte mer mil. Ofta släpper man på prestationskraven om man går från mara till ultra och blir en livsnjutare istället. Min egen erfarenhet iallafall.