Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Kanske är det så. Ultra verkar handla ganska mycket om gemyt, och det är ju trevligt. Rune Larsson verkar inte köra ett enda pass utan att ha planerat in konditoristopp på vägen...

Jag tror man kan få både gemyt- och tävlingsnerven stillad 🙂 Vad jag menar är att om man satsat seriöst på marathon så tror jag inte det krävs mer träning för att springa längre distanser, oavsett om man satsar på tävlingsbiten eller livsnjutarbiten.

M

Jag gillar bloggen http://www.traningsgladje.se där Sara skriver en hel del om löpning 🙂 Och annan träning också för den delen! Kanonblogg verkligen.

Om man har en Apple iPhone eller iPod så kan man botanisera lite i de podcasts som iTunes Store tillhandhåller gratis och som handlar om löpning. De flesta är förstås på engelska och en del är riktigt träiga men där finns också ett och annat guldkorn.

Mikael,

har du lust att tipsa om ett sådant guldkorn?

Ja, jag är ju inne på det här med långdistanslöpning och prenumererar därför på Run the Ultras, RRT - Runners Round Table, Dump Runners Club, TPR: Texas Public Radio. Annars finns det en hel del om landsvägscykling och om triatlon.

Aktiv träning hade en artikel i senaste numret om 10 träningsböcker du måste läsa här kommer den.

1. Ultramarathon Man
2. Stora Löparbokan
3. Daniels Running formula
4. Run with the Champions
5. Vad jag pratar om när jag pratar om löpning.
6. The Triathl

Läste Ultramarathon Man för någon vecka sedan, helt fantastisk! Minst lika inspirerande som BTR. Karln är helgalen. Rekommenderas varmt.

Hittade filmen om Badwater, Running on the Sun på youtube, varsågoda: http://www.youtube.com/watch?v=rFAnSCyN6cc

Hm, måste läsa den där Ultramarathon Man. Han måste ju vara en exceptionell person som kan springa 50 marathonlopp på 50 dagar.

Mina tips är Christopher McDougall, Born to Run och Huraki Murakami, Vad jag pratar om när jag pratar om löpning.

Lore of Running är också en höjdare men då måste man vara en riktig löparnörd;)