Quote from Guest on 8 March 2011, 13:28I en nyligen postad tråd ställdes frågan om hur mycket vätska man ska proppa i sig under ett marathon. Som blandidrottare läser jag även trådar kring annan träning och särskilt styrketräningstrådarna. Där talas det inte så mycket om vätskeersättning, men
I en nyligen postad tråd ställdes frågan om hur mycket vätska man ska proppa i sig under ett marathon. Som blandidrottare läser jag även trådar kring annan träning och särskilt styrketräningstrådarna. Där talas det inte så mycket om vätskeersättning, men
Quote from Elias Engqvist on 8 March 2011, 13:38Aminosyror är ju byggstenar till proteiner eller tvärsom består proteiner av aminosyror. Det är ju allmänt accepterat och praktiserat att man dricker "återhämtningsdryck" efter träning som innehåller både snabba kolhydrater och proteiner. Välkänt exempel:
Aminosyror är ju byggstenar till proteiner eller tvärsom består proteiner av aminosyror. Det är ju allmänt accepterat och praktiserat att man dricker "återhämtningsdryck" efter träning som innehåller både snabba kolhydrater och proteiner. Välkänt exempel:
Quote from Funbeat user on 8 March 2011, 14:10Kanske ska utveckla frågeställningen lite. Klart man äter proteiner efter träningen. Min undran är kanske om man kan påskynda återhämtningen genom att inta proteiner under själva träningspasset.
Kanske ska utveckla frågeställningen lite. Klart man äter proteiner efter träningen. Min undran är kanske om man kan påskynda återhämtningen genom att inta proteiner under själva träningspasset.
Quote from Funbeat user on 8 March 2011, 14:25Ja, jag kör personligen med Vitargo Professional ( http://www.energikakan.se/filer/VIT_Professional_back_SV_2009.pdf ) som både inehåller BCAA samt Koffein.
Detta är dock någonting jag bara använder direkt före kortare lopp (5-10k) eller i slutet av läng
Ja, jag kör personligen med Vitargo Professional ( http://www.energikakan.se/filer/VIT_Professional_back_SV_2009.pdf ) som både inehåller BCAA samt Koffein.
Detta är dock någonting jag bara använder direkt före kortare lopp (5-10k) eller i slutet av läng
Quote from Funbeat user on 8 March 2011, 14:54Jag har sett i någon bok att det inte skadar med protein under träning vad gäller återhämtning. Men det är kanske mer besvär än vad det ger. Skall se om jag kan leta upp det när jag kommer hem.
Jag har sett i någon bok att det inte skadar med protein under träning vad gäller återhämtning. Men det är kanske mer besvär än vad det ger. Skall se om jag kan leta upp det när jag kommer hem.
Quote from Funbeat user on 8 March 2011, 20:54Det skall väl vara så att proteiner skapar aminosyror som reparerar musklerna och därmed snabbare återhämtning...
Det skall väl vara så att proteiner skapar aminosyror som reparerar musklerna och därmed snabbare återhämtning...
Quote from Funbeat user on 8 March 2011, 21:39I boken "Idrottarens återhämtningsbok" , nämner man inget om att börja sin återhämtning under passet, men däremot kan man börja före passet att återhämta sig.
T.ex. före ett morgonpass bör man få i sig 0,5 gram kolisar och 0,1 gram protien per kg/kroppsvi
I boken "Idrottarens återhämtningsbok" , nämner man inget om att börja sin återhämtning under passet, men däremot kan man börja före passet att återhämta sig.
T.ex. före ett morgonpass bör man få i sig 0,5 gram kolisar och 0,1 gram protien per kg/kroppsvi
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 09:00Några bira alltså i klarspråk.........
Några bira alltså i klarspråk.........
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 09:29... med mjölk.
... med mjölk.
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 12:24Näää...men ett litet glas Bailys kanske skulle liva upp stämningen efter passet tillsammans med biran.....näringscirkeln är komplett.!?
Näää...men ett litet glas Bailys kanske skulle liva upp stämningen efter passet tillsammans med biran.....näringscirkeln är komplett.!?