Quote from Guest on 30 May 2010, 19:09Jag (som ni vet) älskar o löpträna ute på landet..dock..förra sommaren moderniserades grusvägen o blev oljegrus..sorts kopia på billlig ljusgrå asfalt..ja,JAG sade ifrån.."På landet ska det va grusväg"..tyst,sa de andra.."Bilarna kommer bara o köra fortar
Jag (som ni vet) älskar o löpträna ute på landet..dock..förra sommaren moderniserades grusvägen o blev oljegrus..sorts kopia på billlig ljusgrå asfalt..ja,JAG sade ifrån.."På landet ska det va grusväg"..tyst,sa de andra.."Bilarna kommer bara o köra fortar
Quote from Funbeat user on 30 May 2010, 19:19Glömde nämna att de har gjort så att det lutar när du närmar dig diket,så jag har inte mycket o "väja på"..
Glömde nämna att de har gjort så att det lutar när du närmar dig diket,så jag har inte mycket o "väja på"..
Quote from Funbeat user on 30 May 2010, 21:13Nä, vi löpare/joggare ska väl hålla oss långt bort från allt vad bilväg heter. Skogen eller nåt...Rättigheter och skyldigheter gäller väl inte var som helst...Är väl lyckligt lottad som kan springa där det inte finns någon trafik...
Nä, vi löpare/joggare ska väl hålla oss långt bort från allt vad bilväg heter. Skogen eller nåt...Rättigheter och skyldigheter gäller väl inte var som helst...Är väl lyckligt lottad som kan springa där det inte finns någon trafik...
Quote from Gabriella Säfström on 30 May 2010, 21:26Jag brukar spotta på frontrutan...
Jag brukar spotta på frontrutan...
Quote from Funbeat user on 30 May 2010, 21:37Tråkigt med sådana bilförare (t-) De kan inte vara ute på vägarna utan ratt, däck eller en massa skrot. Jag har inte så lång erfarenhet av löpning och ännu mindre/kortare av löpning i nära anslutning motortrafik men det jag gör är att springa ca 1,5 meter
Tråkigt med sådana bilförare (t-) De kan inte vara ute på vägarna utan ratt, däck eller en massa skrot. Jag har inte så lång erfarenhet av löpning och ännu mindre/kortare av löpning i nära anslutning motortrafik men det jag gör är att springa ca 1,5 meter
Quote from Funbeat user on 30 May 2010, 21:45Se till att ta hål i vägen på väl valda ställen så det blir frostsprängningar till vintern 😉
Se till att ta hål i vägen på väl valda ställen så det blir frostsprängningar till vintern 😉
Quote from Lotta W on 30 May 2010, 22:23Så där ser varje träningspass ut för cyklister, med bilar som kör alldeles för snabbt och nära... (#)
Du har lika stor rätt som bilarna att använda vägen: vi är alla trafikanter. Testa att ta på dig en färgglad tröja, det kan hjälpa till viss del!
Så där ser varje träningspass ut för cyklister, med bilar som kör alldeles för snabbt och nära... (#)
Du har lika stor rätt som bilarna att använda vägen: vi är alla trafikanter. Testa att ta på dig en färgglad tröja, det kan hjälpa till viss del!
Quote from Funbeat user on 31 May 2010, 17:11Ta em tröja i en "ute" färg, så blir du garanterad sedd. Eller kan du ordna en stingpinne liknande den man hade på cykeln en gång i tiden.
Ta em tröja i en "ute" färg, så blir du garanterad sedd. Eller kan du ordna en stingpinne liknande den man hade på cykeln en gång i tiden.
Quote from Funbeat user on 31 May 2010, 17:49Stingpinne. Bra.
Plus att man hänger en stinkbomb längst ut.
Har man tur ( bilisten otur ) så är rutan nere och bomben krossas inne i bilen. 😉
Stingpinne. Bra.
Plus att man hänger en stinkbomb längst ut.
Har man tur ( bilisten otur ) så är rutan nere och bomben krossas inne i bilen. 😉
Quote from Funbeat user on 31 May 2010, 17:53Ibland brukar jag tänka på att det kanske skulle vara skoj att råka dänga in väskan, paraplyet eller något utstickande i den bilen som just gasade förbi på övergångstället jag tänkt gå över. Jag sa TÄNKTE.
Men jag förstår att det skulle vara svårt att sp
Ibland brukar jag tänka på att det kanske skulle vara skoj att råka dänga in väskan, paraplyet eller något utstickande i den bilen som just gasade förbi på övergångstället jag tänkt gå över. Jag sa TÄNKTE.
Men jag förstår att det skulle vara svårt att sp