Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 07:26I Danmark har/hade DCU ett system där klubbarna fick böta 5000 Dkk ifall de inte ordnade tävlingar.
I Sverige är det ofta svårt med ekonomin och klubbarna vill inte lägga tid och pengar på en tävling utan gör något annat istället.
En svensk modell kunde v
I Danmark har/hade DCU ett system där klubbarna fick böta 5000 Dkk ifall de inte ordnade tävlingar.
I Sverige är det ofta svårt med ekonomin och klubbarna vill inte lägga tid och pengar på en tävling utan gör något annat istället.
En svensk modell kunde v
Quote from Lena O on 2 June 2009, 09:48Är du aldrig i kontakt med Fiskatorp? Du borde ruska om dem där uppe.
"Som det är nu så blir tävlingarna färre o färre och resorna längre o längre."
Jag håller med. Vad får en klubb av förbundet för att anordna ett SM?
Är du aldrig i kontakt med Fiskatorp? Du borde ruska om dem där uppe.
"Som det är nu så blir tävlingarna färre o färre och resorna längre o längre."
Jag håller med. Vad får en klubb av förbundet för att anordna ett SM?
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 10:03Jag har tagit upp det med olika personer under årens lopp.
Nu har det kommit lite nytt folk som kanske kan driva verksamheten framåt och inte i cirklar.
Dansk cykel kan lära SCF mycket om hur saker kan ordnas.På onsdagstävlingar i MTB på Själland kommer
Jag har tagit upp det med olika personer under årens lopp.
Nu har det kommit lite nytt folk som kanske kan driva verksamheten framåt och inte i cirklar.
Dansk cykel kan lära SCF mycket om hur saker kan ordnas.
På onsdagstävlingar i MTB på Själland kommer
Quote from Lena O on 2 June 2009, 12:45Slopa H/Dsport/veteranklasserna och införa klasser utifrån hur duktigt man är oavsett åldern.
Slopa H/Dsport/veteranklasserna och införa klasser utifrån hur duktigt man är oavsett åldern.
Quote from Torbjörn Ohlsson on 2 June 2009, 16:04Ett divisionssystem a la fotboll?
Eller rankingsystem a la schack?Undrar hur det skulle genomföras i praktiken...
Ett divisionssystem a la fotboll?
Eller rankingsystem a la schack?
Undrar hur det skulle genomföras i praktiken...
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 16:14Poänguppflyttning fungerade utmärkt tills någon tog bort det.
Poänguppflyttning fungerade utmärkt tills någon tog bort det.
Quote from Lena O on 2 June 2009, 16:15Precis som Funbeat mästerskapen.
Vinner du din serie, åker du upp, kommer du sist, flyttas du neråt 🙂
Precis som Funbeat mästerskapen.
Vinner du din serie, åker du upp, kommer du sist, flyttas du neråt 🙂
Quote from Fredrik Närenfors on 2 June 2009, 18:17jänkarna har sin category system från cat6 till cat1 tror jag det är.
jänkarna har sin category system från cat6 till cat1 tror jag det är.
Quote from Funbeat user on 3 June 2009, 16:15Nu har vi fått igång en debatt om tävlingar och motionslopp. Gör som danskarna,
varför slå in öppna dörrar. Har sett många olyckor i motionslopp där cyklister inte stannar vid stopp m.m. pga hetsen. Någon jämförde med Vasaloppet men det är ju en avstängd
Nu har vi fått igång en debatt om tävlingar och motionslopp. Gör som danskarna,
varför slå in öppna dörrar. Har sett många olyckor i motionslopp där cyklister inte stannar vid stopp m.m. pga hetsen. Någon jämförde med Vasaloppet men det är ju en avstängd
Quote from Funbeat user on 3 June 2009, 16:25Jag hoppas att du framför dina synpunkter till de, som du säger är tävlingscyklister i motionsloppen.
Jag hoppas att du framför dina synpunkter till de, som du säger är tävlingscyklister i motionsloppen.