Quote from Guest on 10 August 2010, 00:08Har precis kommit igång med lite mer målinriktad löpträning. Ska under tre timmar på LL är tanken (springer nu två mil på 1:50).
Efter att ha läst lite trådar här på forumet så är jag införstådd i att var seriös löpare lägger in intervallträning i sitt p
Har precis kommit igång med lite mer målinriktad löpträning. Ska under tre timmar på LL är tanken (springer nu två mil på 1:50).
Efter att ha läst lite trådar här på forumet så är jag införstådd i att var seriös löpare lägger in intervallträning i sitt p
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 00:18http://www.brianmac.co.uk/vvo2max.htm
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 00:32http://www.lydiardfoundation.org/training.aspx Det här är ett bra ställe att börja på och hans idéer borde passa dig om du gillar långpass.
http://www.lydiardfoundation.org/training.aspx Det här är ett bra ställe att börja på och hans idéer borde passa dig om du gillar långpass.
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 01:11Intervallträning gör fruktansvärt mycket.
Jag kapade själv min miltid med ett par minuter (ner till 37 för en månad sedan), och mina träningsfarter fortsätter öka. Jag skulle själv inte vara förvånad över miltid på kring 35 minuter innan sommaren är slut
Intervallträning gör fruktansvärt mycket.
Jag kapade själv min miltid med ett par minuter (ner till 37 för en månad sedan), och mina träningsfarter fortsätter öka. Jag skulle själv inte vara förvånad över miltid på kring 35 minuter innan sommaren är slut
Quote from Håkan Öhling on 10 August 2010, 11:40Man blir helt klart bättre av intervaller. Men om du ska köra LL under 3h, så handlar det mest om att hålla ihop sista milen med uthållighet. Jag röstar för distansträning! Speciellt som du tycker det är roligare. Försök trycka upp tiden du är ute till 3h
Man blir helt klart bättre av intervaller. Men om du ska köra LL under 3h, så handlar det mest om att hålla ihop sista milen med uthållighet. Jag röstar för distansträning! Speciellt som du tycker det är roligare. Försök trycka upp tiden du är ute till 3h
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 11:58Lidingö under 3 timmar klarar du nog galant. Det viktigaste är att klara alla backar mellan 15-25 km som tar styggt. Där är nog löpning i motsvarande terräng viktigare än intervaller för sub 3 h.
Sprang mitt första lidingölopp på 2.38 utan att kört någon
Lidingö under 3 timmar klarar du nog galant. Det viktigaste är att klara alla backar mellan 15-25 km som tar styggt. Där är nog löpning i motsvarande terräng viktigare än intervaller för sub 3 h.
Sprang mitt första lidingölopp på 2.38 utan att kört någon
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 14:36Om du springer 2 mil på 1.50 så klarar du Lidingöloppet under 3 timmar utan intervallträning. Kör lite längre långpass bara för att öka din uthållighet. Gärna i kuperad terräng så att blir van vid backarna.
Om du springer 2 mil på 1.50 så klarar du Lidingöloppet under 3 timmar utan intervallträning. Kör lite längre långpass bara för att öka din uthållighet. Gärna i kuperad terräng så att blir van vid backarna.
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 22:42Jag tackar för uppmuntrande och givande svar. Det känns som att jag ska försöka några intervallpass, men att det inte är A o O för min målsättning. Bättre att ha lite kul...
Jag tackar för uppmuntrande och givande svar. Det känns som att jag ska försöka några intervallpass, men att det inte är A o O för min målsättning. Bättre att ha lite kul...
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 22:50Då är väl backintervall (långa backar) något att bita i?
Då är väl backintervall (långa backar) något att bita i?
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 20:51Om du tycker att det är träigt att köra intervaller så kan du lika gärna skita i det, speciellt då du satsar på LL. Jag skulle råda dig till att fortsätta springa dina distanspass och lägga in fartökningar mot slutet av passen på ca 5-8 km. Det borde räck
Om du tycker att det är träigt att köra intervaller så kan du lika gärna skita i det, speciellt då du satsar på LL. Jag skulle råda dig till att fortsätta springa dina distanspass och lägga in fartökningar mot slutet av passen på ca 5-8 km. Det borde räck