Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 23:18En kompletterande frågor:
När jag läst kring vilka intervall som folk kör så nämns 70-20, 200-400-600...och ner igen, etc. Och så blir det vinter och folk kör intervaller för längdskidor och helt plötsligt pratar man om "det norska skidlandslagets framgå
En kompletterande frågor:
När jag läst kring vilka intervall som folk kör så nämns 70-20, 200-400-600...och ner igen, etc. Och så blir det vinter och folk kör intervaller för längdskidor och helt plötsligt pratar man om "det norska skidlandslagets framgå
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 23:36Nu håller jag inte med, kör själv 5x3 min intervaller, vilket är samma sak (VO2max-intervaller). Och det är jag knappast ensam om.
Edit: Inte riktigt, de är vVO2max-intervaller egentligen.
Nu håller jag inte med, kör själv 5x3 min intervaller, vilket är samma sak (VO2max-intervaller). Och det är jag knappast ensam om.
Edit: Inte riktigt, de är vVO2max-intervaller egentligen.
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 23:38Magnus: 4min i nästan fullt ös samt 3min vila är i stort sett VO2Max intervaller. t.ex. 4x1200m med 3 min joggvila.
Har inte hört 70/20 förut, däremot 15/15 samt 30/30. De två sistnämnda är i stort sett VO2Max träning för nybörjare (Du driver upp pulsen
Magnus: 4min i nästan fullt ös samt 3min vila är i stort sett VO2Max intervaller. t.ex. 4x1200m med 3 min joggvila.
Har inte hört 70/20 förut, däremot 15/15 samt 30/30. De två sistnämnda är i stort sett VO2Max träning för nybörjare (Du driver upp pulsen
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 08:06Jag trodde 70/20 var fördelningen på en stark grogg...
Jag trodde 70/20 var fördelningen på en stark grogg...
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 11:09Vad är de resterande 10%? Oliven?
Vad är de resterande 10%? Oliven?
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 21:30+ paraplyet 😀
+ paraplyet 😀
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 21:51"Min fråga är. Har någon en uppfattning kring hur mycket bättre man blir med intervallträning dvs är det värt att offra sig lite för dessa, avsevärt tråkigare, passen? "
jag skulle inte lägga ett pass på intervallträning. Jag skulle bara köra snabbdista
"Min fråga är. Har någon en uppfattning kring hur mycket bättre man blir med intervallträning dvs är det värt att offra sig lite för dessa, avsevärt tråkigare, passen? "
jag skulle inte lägga ett pass på intervallträning. Jag skulle bara köra snabbdista
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 21:59Räcker det inte att hålla på i 3 timmar egentligen, om man kommer 27 eller 30 km kanske inte spelar så stor roll? Jag tror - utan teknisk bevisning - att det är tiden man är ute som sätter spår.
Räcker det inte att hålla på i 3 timmar egentligen, om man kommer 27 eller 30 km kanske inte spelar så stor roll? Jag tror - utan teknisk bevisning - att det är tiden man är ute som sätter spår.
Quote from Funbeat user on 13 August 2010, 16:26Jag är lite inne på ditt resonemang också "P.". Det gäller att vänja kroppen vid längre distanser. Har precis klarat av mitt första varv i klassikern. Jag startade alltså med LL förra året och då relativt otränad. Konditionen fanns där efter en massa rodd
Jag är lite inne på ditt resonemang också "P.". Det gäller att vänja kroppen vid längre distanser. Har precis klarat av mitt första varv i klassikern. Jag startade alltså med LL förra året och då relativt otränad. Konditionen fanns där efter en massa rodd