Quote from Funbeat user on 5 June 2008, 11:26Glömde att skriva att om du vill göra det ännu mer systematiserat så pulserar du det ochkså över tex en 4 veckors period, 1:a veckan lugn vecka, lite hårdare vecka 2, ännu hårdare vecka 3 och vecka 4 en riktigt tung vecka. Därefter börjar du om med en lug
Glömde att skriva att om du vill göra det ännu mer systematiserat så pulserar du det ochkså över tex en 4 veckors period, 1:a veckan lugn vecka, lite hårdare vecka 2, ännu hårdare vecka 3 och vecka 4 en riktigt tung vecka. Därefter börjar du om med en lug
Quote from Funbeat user on 5 June 2008, 11:346:13 blir det enligt kalkylatorn för AT, tröskelintervaller. Men ska du köra intervaller så är nog V02-max lämpligare och då säger den 5:39. (Jag kollade vad den säger för mig AT 4:32 och V02-max 4:07. Jämfört med vad jag brukar köra som då är 4:20-4:25 o
6:13 blir det enligt kalkylatorn för AT, tröskelintervaller. Men ska du köra intervaller så är nog V02-max lämpligare och då säger den 5:39. (Jag kollade vad den säger för mig AT 4:32 och V02-max 4:07. Jämfört med vad jag brukar köra som då är 4:20-4:25 o
Quote from Elias Engqvist on 8 June 2008, 21:58Om din situation är sån att du oftast inte hinner med 3 träningar i veckan kanske du ska dra ner på ambitionerna istället och springa bara för att inte soffa till dig!
Om din situation är sån att du oftast inte hinner med 3 träningar i veckan kanske du ska dra ner på ambitionerna istället och springa bara för att inte soffa till dig!