Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelIntervallpass inför Vätternrundan …
You need to log in to create posts and topics.

vad brukar ni köra för typ av intervaller, hur långa, hur lång vila osv... satsar på att komma i mål på 10-11 timmar typ (H)

Jag har röster i soffan på 3x10 mil med halva intervalltiden i vila 😉

Kör typ 2 eller 3 * 10-15 mil och en dags vila mellan i veckan.
Det funkar det också.

Vänligen

P.

Kör du distanspass istället

Precis.

Distanspassen är grunden för en trevlig tur runt diket.
Inte intervallträning. Och ska man bara under 12 timmar så behöver man inte köra intervaller, tycker jag. De där som ska köra SUB7 däremot. Dom kan nog behöva ett och annat intervallpass s

Förutom distans kan det vara bra att köra blandad fartlek eller träna backe nån gång i veckan. För oss som inte har cykelbakgrund är det jobbigt att hålla fart uppför, och enbart distanspass ger kanske inte den styrka vi vill ha

Distanspass kräver mer tid, men är bättre om du har tiden. Annars kan du t.ex. gå in på polars hemsida, där det finns en automatisk funktion som lägger upp ett träningsprogram åt dig.

Kan bli lite väl mycket träning tyckte jag, men det ger inspiration fö

Varför inte använda sig av något av de träningsprogram som tagits fram inför Vättern, tex:

http://www.cykla.se/Artiklar/Artikel.aspx?id=101

Fanns väl något i Kadens också som Fredrik Ericsson tagit fram för något nummer sedan.

Det borde finnas även här på funbeat ett o annat träningsprogram inför V(ingel)R(undan)

For å kjøre Vetterrunden trenger en ikke noget treningsopplegg.

Det er bare UT å samle kilometer/timmer i et variert tereng. Des flere des bedre.

Trene-hvile -trene -hvile osv...