Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelIntervallpass inför Vätternrundan …
You need to log in to create posts and topics.

har tänkt köra ett intrevallpass mitt i veckan och ett distanspass på helgerna, samt att jag klättrar två dagar i veckan och kanske lägger in ett simpass så har fullt upp. Hinner inte med distanspass på vardagarna och vill därför köra några intervaller is

Det låter som ett perfekt upplägg i mina öron.

Tiden är en viktig faktor. Men hur lång tid tar ett intervallpass?
Ca 1 timme eller så. Och alla dagar i veckan väljer jag i ställer ett distanspass på tex två timmar. Ja tom en och en halv timme.

Om det inte ska gå fortare än vad du angett, 10-11 timma

Det är med största sannolikhet sjukt ovetenskapligt och säkert även idiotiskt etc. Men jag kör på av bara helvete när det är lättrullat, t.ex. medvind, lätt nedför (-2%) bara banka på tills du dör! Sen om du ser någon framför dig som du känner du kan ha e

Hofvets ledare hade ett träff i mars och hade då bjudit in Fredrik Ericsson, MTB-landslagets ledare och skribent i Kadens. Har dessutom en bakgrund som proffstävlingscyklist och medcyklist i Hofvets sub 7 på VR 2010. Till VR 2011 blir han cyklande lagkapt

Henrik Thunberg: Kjenner meg i gjend. Det spriter opp treningen. Jeg hadde den situasjonen i går. Etter 2 *4 minnutter medvinds-drag, og 1* 15 min. bakke drag.( perset med 30 sek. ) fikk jeg øgo på en syklist som svengte inn en sidevei 500 m. forand meg

Tack för svaret P. får se om jag kör några intervaller eller bara satsar på timmarna. men gillar intervaller i min löpträning men har inte riktigt kört det i cyklingen tidigare. Gillar iallafall känslan när man är klar med intervallerna och tar det lungt

"Det låter ju faktiskt som om den förhatliga träningsformen snabbdistans är helt OK, nog är man trött när man kommer hem, mer i alla fall än om man hade cyklat långsammare."

Och ett eller två snabbdistanspass i veckan i stället för intervallpassen ser ja

Tack för alla svar! =)

Intervaller och intervaller. Jag nöjer mig med att få upp flåset rejält i 40-60 minuter. Jag tycker inte jag behöver träna "riktiga" mjölksyra-pass som motionär. Det är viktigare att vara skadefri så att jag överhuvudtaget kan träna och ha kul. 🙂

Jag v