Quote from Funbeat user on 2 January 2013, 08:59Mats (t+). OBS, verklig vilo-gång och njut av naturen.
Mats (t+). OBS, verklig vilo-gång och njut av naturen.
Quote from Funbeat user on 2 January 2013, 09:35Martina, kolla in Team Stockholm Marathons program för 2 timmar på halvmaran. Jag gick från 2:02 till 1:49 med hjälp av Szalkais program där förra året. Programmet är en kombination av längre distanser och intervaller. Ca 3-4 pass/vecka i 18 veckor vilket
Martina, kolla in Team Stockholm Marathons program för 2 timmar på halvmaran. Jag gick från 2:02 till 1:49 med hjälp av Szalkais program där förra året. Programmet är en kombination av längre distanser och intervaller. Ca 3-4 pass/vecka i 18 veckor vilket
Quote from Elias Engqvist on 2 January 2013, 10:41Nja, 5-8*1000m är nog bra men bör inte vilan vara kortare om man ska få upp mjölksyre-tåligheten? Jag tycker/tror att 1 minut är bättre! (Man kan iofs börja med lite längre vila men sträva mot 1 minut (eller kortare))
Nja, 5-8*1000m är nog bra men bör inte vilan vara kortare om man ska få upp mjölksyre-tåligheten? Jag tycker/tror att 1 minut är bättre! (Man kan iofs börja med lite längre vila men sträva mot 1 minut (eller kortare))
Quote from Funbeat user on 2 January 2013, 13:11Christer: jo, nog är 1 min vila bättre, men man kan ju börja med 2, och sen börja skära i vilan undan för undan. Primum non nocere...
Christer: jo, nog är 1 min vila bättre, men man kan ju börja med 2, och sen börja skära i vilan undan för undan. Primum non nocere...
Quote from Funbeat user on 2 January 2013, 14:10Förmågan att "tåla mjölksyra" är inte det som begränsar prestationen om man ska springa milen under 50 min.
Förmågan att "tåla mjölksyra" är inte det som begränsar prestationen om man ska springa milen under 50 min.
Quote from Elias Engqvist on 2 January 2013, 19:00Lars - det beror på en mängd faktorer!
Lars - det beror på en mängd faktorer!
Quote from Funbeat user on 3 January 2013, 10:09Min erfarenhet är att fartlek är mycket roligt men kan även vara grymt jobbigt. För två år sedan var jag i mitt livs form och det jag tränade då var fartlek i motionsspår så att jag ökade i alla motlut och lugnade däremellan. Grymt jobbigt om man har väld
Min erfarenhet är att fartlek är mycket roligt men kan även vara grymt jobbigt. För två år sedan var jag i mitt livs form och det jag tränade då var fartlek i motionsspår så att jag ökade i alla motlut och lugnade däremellan. Grymt jobbigt om man har väld
Quote from Funbeat user on 3 January 2013, 12:26Tack alla för era tips och engagemang 🙂 ska ta till mig och prova mig fram.
Tack alla för era tips och engagemang 🙂 ska ta till mig och prova mig fram.
Quote from Funbeat user on 3 January 2013, 18:16Anders: att variera farten i enlighet med terrängen, så att man ökar farten i alla uppförsbackar och tar det lugnt utför och på flack mark, kallas för naturliga intervaller. Fartlek innebär att man fritt varierar farten i enlighet med det egna tycket.
Anders: att variera farten i enlighet med terrängen, så att man ökar farten i alla uppförsbackar och tar det lugnt utför och på flack mark, kallas för naturliga intervaller. Fartlek innebär att man fritt varierar farten i enlighet med det egna tycket.
Quote from Funbeat user on 3 January 2013, 18:24I min värld heter det "Buss på backen". 🙂
I min värld heter det "Buss på backen". 🙂