Quote from Guest on 20 February 2014, 08:47Hallå alla ultra-galna,
Jag har de senaste veckorna hållet på med att göra en karta över en MTB-slinga häruppe i södra Dalarna (i trakten kring Garpenberg)
Då vi satt och snackade så kom plötsligt förslaget: varför inte ordna ett ultralopp på banan?
Den
Hallå alla ultra-galna,
Jag har de senaste veckorna hållet på med att göra en karta över en MTB-slinga häruppe i södra Dalarna (i trakten kring Garpenberg)
Då vi satt och snackade så kom plötsligt förslaget: varför inte ordna ett ultralopp på banan?
Den
Quote from Funbeat user on 20 February 2014, 08:57Ja! Ja! Ja! Det vill vi ha!!! 🙂
/Kristina, Borlänge
-------
Edit vill tillägga:
Gärna sommartid/barmark, och ett datum som inte sammanfaller med något annat långdistans-/ultralopp i närområdet (typ mellan-Sverige). Häpp!
Ja! Ja! Ja! Det vill vi ha!!! 🙂
/Kristina, Borlänge
-------
Edit vill tillägga:
Gärna sommartid/barmark, och ett datum som inte sammanfaller med något annat långdistans-/ultralopp i närområdet (typ mellan-Sverige). Häpp!
Quote from Christer Heinbäck on 21 February 2014, 08:29Låter trevligt! (t+)
Låter trevligt! (t+)
Quote from Funbeat user on 21 February 2014, 08:34Ja det låter kanonbra!!
Gärna barmarksäsong ja.
Kanske september ?
Ja det låter kanonbra!!
Gärna barmarksäsong ja.
Kanske september ?
Quote from Funbeat user on 21 February 2014, 12:17Ännu ett intressant lopp! Det är precis sådana här lopp jag föredrar. Gärna helt utan support, med dålig banmarkering och bra karta. I mål ska man vara utmattad, gyttjig och ha sprungit fel flera gånger.
Ännu ett intressant lopp! Det är precis sådana här lopp jag föredrar. Gärna helt utan support, med dålig banmarkering och bra karta. I mål ska man vara utmattad, gyttjig och ha sprungit fel flera gånger.
Quote from Funbeat user on 21 February 2014, 14:15Jag tycker tvärtom mot föregående. Springer fel gör jag ofta när jag är ute på egen hand. Om det är ett organiserat lopp (som man får betala för) så ser jag gärna att det finns tydliga markeringar och gärna någon typ av energi och/eller orkester längs väg
Jag tycker tvärtom mot föregående. Springer fel gör jag ofta när jag är ute på egen hand. Om det är ett organiserat lopp (som man får betala för) så ser jag gärna att det finns tydliga markeringar och gärna någon typ av energi och/eller orkester längs väg
Quote from Funbeat user on 21 February 2014, 14:48Mr Blister (t+) = Hard core ultra
Tobias (t-) = kortdistanstänk som missar en av de härligaste njutningarna med ultra, att det ska vara en helhetsupplevelse.
Det ordnas för få lopp i Sverige som är "äkta" ultralopp där man även måste kämpa mot naturen.
Mr Blister (t+) = Hard core ultra
Tobias (t-) = kortdistanstänk som missar en av de härligaste njutningarna med ultra, att det ska vara en helhetsupplevelse.
Det ordnas för få lopp i Sverige som är "äkta" ultralopp där man även måste kämpa mot naturen.
Quote from Funbeat user on 21 February 2014, 20:44>Om det är ett organiserat lopp (som man får betala för) så ser jag gärna att det finns tydliga markeringar och gärna någon typ av energi och/eller orkester längs vägen
Tobias, du skulle hata Barkley Marathons 🙂
>Om det är ett organiserat lopp (som man får betala för) så ser jag gärna att det finns tydliga markeringar och gärna någon typ av energi och/eller orkester längs vägen
Tobias, du skulle hata Barkley Marathons 🙂
Quote from Elias Engqvist on 21 February 2014, 20:49Jag är överväldigad av responsen! Mr Blister - härlig inställning! Jag har sprungit hela - men uppdelat på 4 dar med väldigt mycket snö ibland... (Det blev dock lite extra IOM att jag måste ta mig hem också) Det kan bli svårt då man är trött - men det fi
Jag är överväldigad av responsen! Mr Blister - härlig inställning! Jag har sprungit hela - men uppdelat på 4 dar med väldigt mycket snö ibland... (Det blev dock lite extra IOM att jag måste ta mig hem också) Det kan bli svårt då man är trött - men det fi
Quote from Funbeat user on 23 February 2014, 12:27(t+)
Alla typer av lopp har sin tjusning. Min nästa ultra blir precis som Tobias beskriver ett lopp. Troligen utan orkestrar, men platt och asfalt och snuttefilt var femte kilometer. Det ska blir kul, det också.
(t+)
Alla typer av lopp har sin tjusning. Min nästa ultra blir precis som Tobias beskriver ett lopp. Troligen utan orkestrar, men platt och asfalt och snuttefilt var femte kilometer. Det ska blir kul, det också.