Quote from Guest on 19 May 2011, 13:39http://www.barometern.se/sporten/%282783301%29.gm
Det vore så häftigt!!!
http://www.barometern.se/sporten/%282783301%29.gm
Det vore så häftigt!!!
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 13:49Japp, högre avgifter och mer trängsel (inte bara fler deltagare utan också, som det verkar, fler kortare varv) är precis vad som krävs för att verkligen få den tävlingen att lyfta.
Japp, högre avgifter och mer trängsel (inte bara fler deltagare utan också, som det verkar, fler kortare varv) är precis vad som krävs för att verkligen få den tävlingen att lyfta.
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 13:56Parantestecken är lite udda och ingår inte i grunduppsättningen tecken och oftast inte heller i webbadresser. Därför tolkas det som att din länk slutar när parantestecknet börjar. Samma problem uppstår om man har mellanslag i länken.
Alla udda tecken kan
Parantestecken är lite udda och ingår inte i grunduppsättningen tecken och oftast inte heller i webbadresser. Därför tolkas det som att din länk slutar när parantestecknet börjar. Samma problem uppstår om man har mellanslag i länken.
Alla udda tecken kan
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 13:58Jo, det tog längre tid för mig att förstå det än det tog att ställa frågan, men kortare tid än det tog dig att svara...
Nå, vi är inte på sidan två ännu, så åter till ämnet!
Jo, det tog längre tid för mig att förstå det än det tog att ställa frågan, men kortare tid än det tog dig att svara...
Nå, vi är inte på sidan två ännu, så åter till ämnet!
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 14:17Jag tycker det vore väldigt häftigt!
Nu har jag inte deltagit i Kalmar...än. Men klarar vi av att ha världens största halvmaraton och ett Maraton med 20000+ deltagare borde vi väl klara av att hysa en Ironman-tävling i Sverige också! 😀
Jag tycker det vore väldigt häftigt!
Nu har jag inte deltagit i Kalmar...än. Men klarar vi av att ha världens största halvmaraton och ett Maraton med 20000+ deltagare borde vi väl klara av att hysa en Ironman-tävling i Sverige också! 😀
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 14:21Om man klarar arrangemanget vore det ett lyft för hela triathlonsverige 🙂
Om man klarar arrangemanget vore det ett lyft för hela triathlonsverige 🙂
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 15:21Kanske ska försöka nå Ironmandistans redan 2012 då... Tanken har annars varit ½ IM nästa år och hela distansen 2013.
Gäller detta bara 2012 eller kommer Kalmar att få vara Ironman 2013 och framåt också?
Kanske ska försöka nå Ironmandistans redan 2012 då... Tanken har annars varit ½ IM nästa år och hela distansen 2013.
Gäller detta bara 2012 eller kommer Kalmar att få vara Ironman 2013 och framåt också?
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 15:23Om de tecknar avtal så verkar det ju minst bli på 5 år...
Om de tecknar avtal så verkar det ju minst bli på 5 år...
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 15:27Vad krävs för ett Ironman-arr? Jag har hört sägas att servicen är mycket bättre på sådana tävlingar än "vanliga" dito. Det borde betyda behov av fler funktionärer.
Akilleshälen är nog dock boendesituationen. Det finns inte så gott om hotell/vandrarhem/kam
Vad krävs för ett Ironman-arr? Jag har hört sägas att servicen är mycket bättre på sådana tävlingar än "vanliga" dito. Det borde betyda behov av fler funktionärer.
Akilleshälen är nog dock boendesituationen. Det finns inte så gott om hotell/vandrarhem/kam
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 20:27Så problemet är igentligen att man inte vet vad man ska göra med alla turistpengar?
Sedan står det väll i artikeln att en Ironman tävling kan locka 2000 deltagre? Vi är ju redan 1500 i år, så det käns ialf som vi kan fylla 2000 kvoten redan!
Så problemet är igentligen att man inte vet vad man ska göra med alla turistpengar?
Sedan står det väll i artikeln att en Ironman tävling kan locka 2000 deltagre? Vi är ju redan 1500 i år, så det käns ialf som vi kan fylla 2000 kvoten redan!