Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej,

tänkte dra upp en diskussion för att se hur ni löser transport och boende i Kalmar under Ironman?

Själlv åkte jag dit med min familj förra året och det blev en något dyrare historia än vad jag tönkt att lägga i år, man är inte gjord av pengar och

Tänker du på årets tävling? Är inte allt boende redan fullbokat, proppfullt och stängt?
Jag hängde på låset hos Svanen och bokade boendet ungefär samtidigt som tävlingen förra året.

Hem

har kollat svanen och de finns ett fyrbäddsrum ledigt, någon som vill dela?

Undrar om det är mitt. Bröt nyckelbenet och ville avboka mitt 4-bäddsrum och få pengar tillbaka. Nä, fick inga pengar tillbaka oavsett orsaken till avbokning, inte ens olycka eller dödsfall.

Nästa år kommer jag naturligtvis INTE att välja den fula ankung

Man kunde ju välja att betala sitt boende på svanen på en gång (billigare) eller en månad innan (lite dyrare), på det viset erbjöd de ju en form av avbeställningsmöjlighet. Jag betalade härom dagen så nu finns ingen återvändo för mig...

Surt att behöva s

Här kan man fortfarande boka hotel:

http://www.nirvanaeurope.com/book-online/accommodation

I alla fall, min livsmission är numer att propagera mot hotell Svanen. Ringde från sjukhuset redan den 14 mars, strax före jag akut skulle få titanimplantat på nyckelbenet (cykelkrasch kvällen före), för att att avboka. Hotellchefen var känslokall, ingen

@ Anders

Varför behöll du inte rummet? Varför avboka om du ändå inte får pengar tillbaka?

Anders,

Jag hade också bokat boende på Svanen men tvingades tyvärr också att ställa in årets IM. Jag sålde min plats till någon annan och tjänade till om med några hundralappar på det.

Jag försökte överlåta mitt rum men fick inget napp. Det var avsett för två vuxna och två barn så det var väl för att det inte fanns någon med exakt samma behov som det inte gick att få träff.
Jag har inte formellt avbokat rummet. Däremot har jag fått ers