Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2012
You need to log in to create posts and topics.

Jag snor konceptet rakt av - en tråd för oss som siktar på att göra vår Ironmandebut år 2012. Även gamla veteraner är naturligtvis välkomna.

För att komma med i träningstopplistan, gå med i denna grupp:

http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID

(t+)

Jag nöjer mig med en halv denna säsong och siktar in mig på full 2012. Kanske blir det Köpenhamn istället för Kalmar.

Jag är grymt sugen men har inte bestämt mig än. Någon som kan dela med sig lite av vad som egentligen krävs för att genomföra IM? Till Vasaloppet rekommenderas ju 50 mil och till Vätternrundan 100 mil. Finns det ngt jämförbart, tex hur många h per vecka b

Det är söndag och således dags för den första topplistan. På en solklar bottenplats ligger yours truly:

1. Karl Englund 2089 min
2. Erik Olsson 1780 min
3. Kenth Lundgren 1406 min
4. Mathias Petersson 1350 min
5. Göran Heldesten 204 min

Sebastian,

Vid en snabb titt på din profil så konstaterar jag att du har vad som krävs, åtminstone rent fysiskt. Resten sitter i huvudet. Själv var jag i samma läge inför 2010, och hade liksom du inte riktigt bestämt mig. Det blev att jag aldrig riktigt

Brukar behöva rejäla mål för att ta dem på allvar så tror att detta är en tillräcklig utmaning för att det skall hända något. Sen får man väl se hur det går och formen utvecklas. Har tyvärr låtit mig själv degenerera de sista åren delvis pga mycket resand

Jag är på!Ska försöka köra halv IM i Sala i år. Någon som har kört den?

Sebastian, det finns ju något av ett facit i den första blåbärstråden. På sidan 20 finns en graf över träningstid och resultat där man kan se att de flesta låg över 1000 träningsminuter/månad men en tog sig i mål med ungefär 500 i snitt. Om du avvaktar li

Härligt Göran!
Det gäller att börja i tid 😉
Ska bli kul för oss "Blåbärsveteraner" 😉 att följa denna tråd när vår gått i mål den sjätte augusti!