Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2012
You need to log in to create posts and topics.

Gött! Vi är några stycken redan.

Hej på er,

Hur mkt träning som krävs för att klara en Ironman?

Jag genomförde Ironman i Nice, Frankrike 2011-06-26 med målet att fixa de innan de stängde målet efter 16 timmar. Jag fixade de på 14.50 ungefär...

Tränade 210 timmar totalt de senaste 9-1

Hej på er,

Jag siktar på att börja med Triathlon nästa år, och långt är längre än kort, så det blir nog en Iron Man i så fall.
Tränar gör jag historiskt sett inte alls, mer än några sköna januarilöprunder och en genomkörare några veckor innan Göteborgsva

Jag har, precis som du Carl, crawlen att lära mig från grunden. Jag känner mig inte så fruktansvärt tung i vattnet, men syret tar tvärsnitt efter ca 50-100m, och sen är det stillaliggande i många tiotals sekunder alternativt upp på land som gäller för att

Carl och Pontus, jag kan verkligen rekommendera att anmäla er till en crawlskola eller liknande där ni får lära er tekniken från de som kan.
Dvs. om ni inte redan gjort det...
Jag har själv provat det och man blir förvånad över hur mycket teknik simning

Jodå, jag hade min fjärde crawllektion idag (med Josefin Lillhage). Och det går redan betydligt bättre. Dock sjunker benen fortfarande som stenar. Får väl skaffa en våtdräkt med extra mycket flytkraft...

Låter som en helt okej tränare. 😀
Testa våtdräkt, då flyter man som en luftmadrass i vattnet. Riktigt trevligt!

Dags för topplistan igen. Som vanligt ligger yours truly och skyddar er från bottenplatsen:

1. Carl Wntrp 2736 min
2. Jocke Sjögren 2611 min
3. Janne Johnsson 2129 min
4. michael johansson 2092 min
5. Thomas Petersson 1931 min
6. Karl Englund

Hej! Vilken bra tråd! Jag kommer nog inte göra en IM, någonsin :-), men har gjort några triathlon och IM Kalmar ligger mig varmt om hjärtat som varandes smålänning, halvölänning och entusiast!

Någon undrade om löpningen och simningen:

Rykten säger att

Tänkte gå med nu för att hålla ångan uppe i höst och vinter, körde kalmar 2010 och var mentalt och fysikt utbränd efteråt, tränade inte ordentligt förrän i mars i år, har nu satt siktet för 2012 kalmar eller någon annan ironman tävling.