Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2012
You need to log in to create posts and topics.

så gick alla Ironmanblåbär i mål igår?

jag är nyficken om hur många planerade att köra en IM under 2012 som inte gjorde det.

jag själva planera köra 2014 och vill undervika samma problem.

Ja, kom runt!

Körde min första triathlon (olympisk) för knappt ett år sedan. Bestämde mig då för att köra IM redan i år. Pga av vissa saker kom i vägen (skador, sjukdomar, livet) blev det inte så mycket tränat som jag tänkt. Men efter att ha bröstsimmat

Utan tvekan så var detta min bästa träningsrelaterade upplevelse, på långa vägar!!

Publiken, funktionärerna, draget inne i Kalmar.. helt fantastiskt!

Megablåbär som man är, aldrig kört triathlon innan och med lite spyfest på löpningen så tog det så myc

Var det du som spydde som en kalv vid 15km markeringen på kajen? det varken lät eller såg roligt ut! vågade inte då nära då jag hade börjat jag med...

Ett blåbär som gick i mål 11.52. Drömscenariot var sub12 så jag är mäkta nöjd!

En väldigt rolig sak såg jag nu när jag tittade igenom tråden. Den 3 september förra året skrev Paul Hübenbecker:

"Efter Sövde ½ IM fick jag höra att Kalmar tiden skulle vara

Haha, Lars.. that was me! 😀

Jag var övertygad om att få bryta eller gå "sista" 27 km:erna... men efter jag spytt så släppte illamåendet och magknipen och jag kunde gå/springa om vartannat in i mål! 🙂

Jodå, jag kom runt. 12:16. Måste bli mycket starkare cyklist så att jag inte behöver ta ut mig så mycket, för löpningen som normalt är min bästa gren var ingen höjdare. Började må illa efter ett par km, spydde upp hela magsäcken och lite till efter 9 km o

Började min triathlonresa i november. Körde min första tävling i våras, Borås city Triathlon (1/10 ironmandistans). Genomförde nu Kalmar Ironman på 11:36 och är jättenöjd.

Påbörjade min resa för nästan 2 år sedan med crawl-kurs och tri-träning i en klubb. Eftter klassikern hade jag alla grejer så det var inte så mycket som behövde kompletteras.
Jag hade från början en 3-årsplan men insåg efter att ha kört mini och olympisk

Fick nys på Triathlon i November och började simma lite. Med Tri Väst hjälp gick det snabbt bättre. Gjorde Borås som första sen Kalmar på 12:10.