Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

http://www.dn.se/sport/isabellah-ar-forst-ut-och-vart-storsta-medaljhopp

Intressant det här att tidningarna måste ursäkta sig med att övriga friidrottare är i konvalescens för att man nu skriver om långsdistanslöpning.

Jag fastnade för det här i artikel

kul läsning!

Jag tycker hon verkar vara en genomtrevlig person. Kul att hon och sporten får synas i media.

Alltid kul när maratonlöpare uppmärksammas. Men jag måste erkänna att jag blir lite provocerad av att tjejer inte skulle vilja springa långt för att de är rädda för att få ont. Såklart.

Ursäkta sig? Hur menar du, Mikael?

Hur som helst:
Bra intervju!

Jo, det är min samlade bild av de tidningarna jag följer. Det tycker att det räcker med att ha någon bloggare som själv springer längre sträckor för att sportsidorna ska hållas rena från bevakning av långdistans.

Den här artikeln säger ju dessutom att i

Två namn som dock har varit värda att uppmärksamma?
Min erfarenhet är att framgång skapar rubriker.

Så är det nog. Fast jag tror att en sport också behöver nå en viss status för att man ska bry sig om att bevaka den seriöst och skaffa sig kunskap om den på redaktionerna. Det är fortfarande lite mycket freakshow över rapporteringen kring marathon och län

Inte marathon, det håller jag inte alls med om.
Ultralöpning är däremot fortfarande ganska okänt även på de flesta redaktionerna.

Min åsikt, som är ett sidospår och inte alls har med Isabellahtexten att göra, är att martyrinställningen runt ens eget intr

Bohlin (t+). Exakta den inställning finns inom orienteringen, man klagar över att ingen orkar träna hårt nuförtiden och att media ger för liten uppmärksamhet.