Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningIstället för..?
You need to log in to create posts and topics.

Började fundera idag, när jag sprang med vagnen. Det kändes i min arma akter, den var mör sedan igår så det blev extra tydligt att springa med vagnen kräver ett kraftigare frånskjut.

Så, det var nu jag började fundera: i teorin skulle jag kunna springa m

Väldigt intressant fråga! Även om barnvagnsträning inte är aktuell för mig 😉
Maken brukade hävda att skjuta barnvagn uppför backar var det som gett honom supervader även om han inte sprang.
Lite fundersam på det där med intervaller om hur vagnen drar när

Det är en joggvagn (se bilden) med handbroms så vagnen är inga problem, den är sannolikt stabilare i hög fart än vad jag är 🙂

Nu när Grynet börjar väga en del, gott och väl 11 kilo i alla fall, så märks vagnen fastän den rullar så lätt som den gör. Det

Barnvagn var rätt länge sen för mig också. Killarna är 15 och 19 nu. 🙂

Jag tror absolut att barnvagnslöpning ger bra träningseffekt i uppförsbackar, inte bara muskulärt utan även konditionsmässigt. Jag kan bara föreställa mig hur tungt det måste vara a

Jag tror dina killar är lite för stora för en joggvagn, men det vore en skön syn om du testade 😀

Maken tar hand om henne så gärna om jag ber honom, fast om jag kan roa henne och samtidigt få extra effekt på frånskjutet så är det ju win-win 🙂

Dessutom

Det hade nog fått bli en pallvagn då, om de ska få plats. Båda är 180 cm långa och väger 76 resp 77 kg nu. En tuff utmaning för mina 160 cm och dryga 50 kg. ????

Jag tror att du är helt rätt ute med dina tankar så kör på bara. Det kommer att ge en ruggi

😀 det brukar ju bara vara extra kul när det skakar och hoppar.
Mina är 190 och nånstans över 160 och skulle avgjort inte hålla sams i en vagn ... Vilken tanke. ....
Minns hur jag tänkte att värför är vagnen så fruktans värt tung ända tills jag lyfte ur b

Kul tanke. Helt rimligt att det blir en extra belastning och "styrketräning" av att springa med vagn. Frågan är om högre fart i intervaller kan passa. Tänker att rörelsen i överkroppen blir begränsad med vagnen, och armpendlingen blir viktigare när farten

Testade ett pass för några dagar sedan, det blev inte något fartpass eftersom jag orkade inte hålla fart men det blev hög intensitet. Jag hade redan träningsvärk i baken sedan tidigare så jag kände med all önskvärd tydlighet att jag aktiverade gluteus max

Och nu har jag fattat varför man ska växla hand ofta, är man inte passgångare så är det motsatta sidans ben som skjuter ifrån vagnen ju! Och har man samma hand på vagnen blir det alltid samma ben som trycker ifrån med vagnens vikt.

Springa med två hände