Quote from Funbeat user on 14 August 2010, 20:14Går det eller går det inte att jämföra 2 olika träningspass i SportTracks ? Jag vill se kurvor från olika pass i samma diagram.
Hur? Går ju fin-fint i Excel...
Går det eller går det inte att jämföra 2 olika träningspass i SportTracks ? Jag vill se kurvor från olika pass i samma diagram.
Hur? Går ju fin-fint i Excel...
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 08:10Polars egen beräkning är ganska märklig och är inte den rena stigningen.
Däremot håller jag med om att man bör ha en barometrisk höjdmätare om man vill ha bra koll på profilen. GPS-höjd är inget vidare, och den höjddatabas som finns tillgänglig, dvs den
Polars egen beräkning är ganska märklig och är inte den rena stigningen.
Däremot håller jag med om att man bör ha en barometrisk höjdmätare om man vill ha bra koll på profilen. GPS-höjd är inget vidare, och den höjddatabas som finns tillgänglig, dvs den
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 10:04Den är tillgänlig. Du får bara betala för den servicen.
Den är tillgänlig. Du får bara betala för den servicen.
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 10:31Läs ordentligt. "fritt tillgängligt", skrev jag.
Att myndigheterna tar så mycket betalt kan få absurda konsekvenser. I Danmark, där situationen är likadan, ville ett företag ha en karta med alla gatunamn över en mindre stad. Den aktuella kartan skulle ko
Läs ordentligt. "fritt tillgängligt", skrev jag.
Att myndigheterna tar så mycket betalt kan få absurda konsekvenser. I Danmark, där situationen är likadan, ville ett företag ha en karta med alla gatunamn över en mindre stad. Den aktuella kartan skulle ko
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 11:41Jag håller med dig Rasmus. Data och information skall i möjligaste mån vara gratis och fritt tillgängligt. Undantag är givetvis data som privata företag insamlat.
Jag håller med dig Rasmus. Data och information skall i möjligaste mån vara gratis och fritt tillgängligt. Undantag är givetvis data som privata företag insamlat.
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 11:49Ja, det är fritt att köpa tjänsten och tillgängligheten. Det är inget krav att använda deras kartservice.
Ja, det är fritt att köpa tjänsten och tillgängligheten. Det är inget krav att använda deras kartservice.
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 19:31Rasmus
Jag håller helt med dig. Det är till och med så illa så att inte ens alla myndigheter (Boverket tex) har råd att köpa uppdateringar av lantmäteriet. Visst är Sverige fantastiskt.
Rasmus
Jag håller helt med dig. Det är till och med så illa så att inte ens alla myndigheter (Boverket tex) har råd att köpa uppdateringar av lantmäteriet. Visst är Sverige fantastiskt.
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 21:04Ursprungsfrågan är visserligen jättegammal men jag tycke att den är intressant. Frank Skiba (http://www.physfarm.com/govss.pdf) har publicerat några ekvationer för att beräkna effekt vid olika löpningar. Enligt hans sammanställning beskrivs effektebehovet
Ursprungsfrågan är visserligen jättegammal men jag tycke att den är intressant. Frank Skiba (http://www.physfarm.com/govss.pdf) har publicerat några ekvationer för att beräkna effekt vid olika löpningar. Enligt hans sammanställning beskrivs effektebehovet
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 21:10Jag vet att de har det kravet på sig, men det är helt vansinnigt!
Jag vet att de har det kravet på sig, men det är helt vansinnigt!
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 22:01De har varit tvingade på grund av alla kostnader som måste betalas genom skattemedel går till annat.
De har varit tvingade på grund av alla kostnader som måste betalas genom skattemedel går till annat.