Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Sprang en runda i spåret idag. iPhone med Funbeat-appen registrerade 9,6 km, Garminklockan 8,9 km, startades och avslutades samtidigt (samma tid). När jag laddar in båda rundorna på Funbeat och tittar på dem så verkar det som om iPhone-rundan är mer preci

Bra lina. Jag har samma problem fast med androidtelefon. Garmin 310XTär alltid kortare

Jag vet inte om du kan välja hur ofta klockan ska regga punkter?
Min FR405 (utan CX) har bara ett alternativ men jag vet att flera av Garmins andra klockor har så att du kan välja hur ofta den ska regga punkter.
Om du mäter var sekund så sneddar den inte

Min 310XT är inställd på sekundreggning. Det hjälper inte. På en mils löpning skiljer det oftast 500-900 meter. Telefonen visar alltid mer än Garmin. Telefonens karta passar bättre med datakartor än Garmin.

Jag har inte kontaktat Garmin så jag vet inte

Har ni kollat dom inspelade rundorna på en karta?

dubbelpost

Löpning

Runda med Funbeatapp på andråjd : 11.2 km
Runda med funbeatapp på ifån: 11.1 km
Runda på iform.se/route: 11.29 km
Runda med runkeeper på andråjd: 10.9 km
Runda med runkeeper på ifån: 11.0 km

Runda med POLAR (okänd sort): 11.2 km
Runda med Garmin

Så, nu är en fråga skickad till Garmin med denna tråd som underlag. Får jag svar (vilket jag fått snabbt tidigare) så lägger jag ut svaret här

Ska bli intressant att se!
Jag har ju inte mätt mina rundor med andra verktyg än min FR405 men min runda som jag själv ritat ut på karta för att vara en mil visade sig bara vara 9,9 med min FR405 men det är ju så liten skillnad att vilken av dem som helst

Japp, senaste nerladdningen finns i klockan då de tidigare inte riktigt fört över kartan rätt enligt datakartorna. Den är bättre nu men ändå inte. På något sätt tror jag att mobilmasternas positionering är bättre sateliternas. Fler master och tätare.

Får